![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hej för att kunna tillverka saker i gmax till trainz så måste man väl ha något tillägg vart hittar man det[?] (till TRS2004 såklart)
ha en bra dag Vd VSJ [img] attachments/7075881.gif[/img] Jonsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
ok nu har jag hittat det och laddat hem men när jag ska installera verkar det som att jag saknar en gmax fil nämligen GMAXLOC gjälp mottages tacksamt
ha en bra dag Vd VSJ [img] attachments/7075881.gif[/img] Jonsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
måste tyvär erkänna att jag inte blev mycket klokare på det där[8]
Ha en bra dag // Jonsson byger på en svensk spårvagns rutt |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
GMAXLOC är en systemvariabel som anger var någonstans gmax är installerat. Länken som Janne postade visar hur man själv kan se till att denna systemvariabel är satt ifall den (av någon anledning) inte skapats under installationen av gmax.
//John |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
|
![]()
vad heter den där filen som Jonsson fråga efter
och en fråga är om Gmax e gratis jag har ju inte direkt tittat så bra och så ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Gmax är gratis om du läst vår FAQ och gmax-guiderna där det står om gmax. Gmax laddas ner hos Discreet. Adressen dit är enkel - http://www.discreet.com/
Filen Jonsson frågar efter är Trainz Content Creation Pack. Adressen till den är lite lurigare - http://www.auran.com/trainz/creation...ion_Studio.zip Sedan bör du minska din tagg då den är alldeles för stor och dessutom antar jag att det inte är din bild vilket gör att du då bryter mot upphovsrätten. Från regelsidan Taggar - Om ni väljer att ha en egen tagg så försök att hålla den under 10Kb och tänk på att den bör vara max 400 pixlar lång och 60 pixlar hög ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
BHJ v1.1 "Inga torvransporter och missing assets" | lan | Trainz - Allmänt om Trainz | 7 | 2004-02-23 18:40 |
GMax, MSTS och Trainz | SubTrain | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 5 | 2003-11-16 11:58 |
Hjälp önskas... | RapidHO | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2002-11-13 10:07 |
MSTS gmax Game Pack | Patrik | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 2 | 2002-06-03 15:59 |
Service Pack 1 till Trainz | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 9 | 2001-12-21 09:19 |