![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Min ommålning av Det nya ICE-tåget går inte att spara varför
//Json ![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Bra JSON!
Tyckte min tråd höll på att spåra ur....... Tar med frågorna jag ställde i min tråd: Har ni uppdateringen från Microsoft till MSTS? Finns här: http://microsoftgamesinsider.com/Tra...or/default.htm I TGATool2, står det: Updated MakeAce i fältet till höger? Har ni senaste TGATool2? Har ni följt guiden på www.msts-akuten.com noga? Du svarade att du gjort allt ovanstående. Ja, då vet jag faktiskt tyvärr inte mer vad man kan göra. Installera om MSTS kanske???? Men vänta ett tag och se om nån annan vet en lösning på problemet! ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Kan du skicka din ace-fil?
//Json ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]()
JSON:
Det är 6 ace-filer på nästan 15 MB. Det kan jag tyvärr inte maila! Förstår inte heller riktigt varför, du vill ha min ommålning????? Du vill väl kunna göra en egen? ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Jo, men eftersom din funkar är det ju kanske en möjlighet, ska prova att ladda ner tåget en gång till...
//Json ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
Hej
![]() Ja har märkt att ICE4 suger frames (nåt enormt). Ja håller på med en convertering till mindre texturer, dom blir i 512x512, det syns ingen större skillnad, eftersom de bara e stora vita ytor. En fil som är 3025 Kb blir endast 106 Kb !!! Dessa kommer sen enkelt att kunna målas om ,även för er som inte är med i 1024-klubben. ![]() ![]() Hawk ![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Va bra....[
![]() ![]() //Json ![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
|
![]()
Lustigt med ICE´n. Texturerna är ju 1024, samma som på danska IC2:an. IC2:an får jag inte genomskinliga fönster på, men det fick jag på ICE3. Varför?
Håller med om framesen, det blir hackeli-hack när man kör! ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
Ja de hackar rätt bra, men när converteringen är klar så kommer de att flyta fint.
Dock är det en hel del pill, innan ja blir färdig. Danska IC2:an och Tyska ICE4 är byggda på helt olika sätt, därför så blir de som de blir mä fönstrena. ICE4 har egna ace-filer för fönstrena. Hawk ![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Veteran
|
![]()
Hej
![]() Ja nu har ja ändrat alla 1024 texturer till 512, men tåget suger fortfarande mycke frames. ![]() Fick upp framsen ca.50 %. MEN Problemet ligger helt klart i antal polygoner. Ett enkelt tågset innehåller 66.200polygoner.[:0] Som jämförelse kan man ta X2000 Linx, som har tre separata vagnar, för färgmönstrets skull. Linx ligger på "endast" 28.808 polygoner. Så vill man åka fort, så blir nog Linx ett supertåg, de suger inte frames alls, eller varför inte ett "vanligt" x2000, båda har texturer i 1024. ![]() Slutsats: ICE 4 är en frameskiller.[xx(] Hawk ![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Hawk, kan du skicka mig 512x512-texturerna?
//Json ![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Fick det att funka med 1024x1024-texturerna:
Målingen är efter Pierres idé! //Json ![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Senior Member
|
![]()
Snygg gjort JSON
![]() ![]() M.V.H Nicke! |
![]() |
![]() |
#14 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej JSON!
Bra att du fick till det. Testa med BlueX färgen istället och skippa texten SJ, men behåll loggan som du flyttar upp lite! Annars en mycket bra ommålning! Är det X3000???? ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Det där blev ju superfränt, du kan väl spara den?
Mvh Mohammad Mafiha i Gävle, Sätra ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Problem med AE | vl | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2003-12-06 11:03 |
Problem med Picadilly line(london underground) | gec44-9w | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2003-12-05 17:43 |
Problem med Y2:an. | Bengan | Trainz - Allmänt om Trainz | 6 | 2003-11-25 15:51 |
Problem med MSTS! | Dson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2003-02-17 09:59 |
Problem med Trainz och gamla \Custom-mappen | agdor | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-07-16 22:20 |