![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]() ![]() Synd att kameran inte höll måttet bara, annars ett fint motiv! Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
Visst. Men hur kommer det sig att allt kan bli förvridet - jag menar, kameran tar väl in bilden via objektivet i digital form - så hur kan den förvrängas så? Själv har jag aldrig upplevt något liknande, varken med analog eller digital kamera.
.................................. Själv har jag just fått upp ögonen för mörkerfotografering - här är en bild tagen med 2 sekunders slutartid ungefär klockan 21:45 för någon veckia sedan. 100 spänn till den som ser vilka bilar det är... Men medge att bilden är rätt frän! Kommentar: Jodå Fredrik, den här gången lyckades jag hålla filen under 100 Kb! ![]() ____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Våran Gsmart mini 2 har en slutartid på c.a 0,5 sekunder. på dom sekundrarna så hinner bilen en bit bort. I mörker är det svårare att fota än i ljuset.!
MvH. Mson ![]() http://www.tagbilder.com |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Tycker 0,5sek slutar tid e ganska mycket när de e ljust ute..
fotar med 1/1000sek ibland då.. //MVH John |
![]() |
![]() |
#5 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Det är faktiskt så att deras kamera inte kostar 2000< så den slutartiden är ej så dålig ändå!
![]() ![]() Olaf Lindström, Olis |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
c.a 600 kr idag, men jag köpte den för c.a 850 kr i November 2002.
Kameran är Gammal i dagsläget. MvH. Mson ![]() http://www.tagbilder.com |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Hej.
Denna bild är exponerad 15sek. en natt när jag gick hamnvakt i båtklubben i försomras. Kolla in stjärnorna på natthimlen. ![]() Må väl / Wase. <center>"Om imorgon kan bli igår, så måste ju idag vara framtiden...." ![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
wase: vad är de för kamera?
/Mats Tinnerholm Borlänge ![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Hej.
Det är samma sorts kamera som bland annat Pierre har. Kameran är Olympus 2100UZ, 2,1megapix, 10 ggr zoom. <center>"Om imorgon kan bli igår, så måste ju idag vara framtiden...." ![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
Hm, jag tror inte att alla är några stjärnor (svårt att se dock) utan döda pixlar, eftersom de är gröna och röda och även finns i nedkant på bilden. Var samma med min uzi, den hade också lite döda pixlar, det blir så på längre slutartider. /Erik Erik Falkenström ![]() http://www.erikfalken.fotosidan.se |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
När vi ändå har kameradebatten uppe, kan någon insatt person förklara för mig vad som menas med "total pixelupplösning" och "effektiv pixelupplösning"? Vad jag förstår är den totala pixelupplösningen totalt onmödig information eftersom bilden ändå inte blir så stor i verkligheten.
Exempel: min hp Photosmart 720 har en total pixelupplösning på 3,34 pixlar och en effektiv upplösning på 3,15. Bilderna blir sedan 2048x1536 vilket innebär 3,15 MPxl. >>> Frågan låter dum men är befogad: [u]vad händer med de pixlar som försvinner?</u> [ ![]() ____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Lite kartor över Pierres rutter behövs! | DJ Clinton | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 4 | 2004-11-16 23:04 |
Någon som vill ta över??? | Bengan | Landskapsdesign - Trainz | 10 | 2004-03-09 20:30 |
Fortsättning på förra tråden. Ta över??? | Bengan | Landskapsdesign - Trainz | 1 | 2004-03-08 11:04 |
"Vegetationen tar över.... | Hawk | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 7 | 2002-09-30 11:37 |
Lista över SL:s bussbetäckningar? | Mikael | Off-topic | 0 | 2002-06-28 13:12 |