![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Senior Member
|
![]()
Vad jag har förstått går det att ha kartor som underlag i surveyor och sedan dra spåren på spåren på kartan.Om vi nu säger att jag vill ha en karta över Åbo station som underlag hur skall jag då göra?skall jag scanna in på datorn från en riktig karta eller?Det skulle underlätta en hel del om man vill ha spåren exakt så som dom ligger på riktigt.
![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Det jag gjort innan här är att först skapa 3d-plattor som är antingen 256x256 m stora eller 512x512 m
Sedan har jag försökt hitta en karta där jag vet att en pixel på kartan är 1 m i verkligheten. Då är det lätt att göra texturbitar som är 256x256 eller 512x512 eftersom det då hela tiden blir i skala 1:1 man jobbar Jag har utgått från kartor som finns på www.lantmateriet.com men de har väl bara kartor över Sverige... ![]() /Fredrik Forumvärd |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jag vill minns att detta gick att göra till MSTS också?
Eller blir det en anna skala gentemot Trainz och svårare att lägga spåren? Med vänliga hälsningar: Pson ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Ritning som underlag ? (Gmax) | sjonas | Off-topic | 6 | 2006-01-07 11:29 |
Surveyor: Hur importera detaljerad karta som bas? | conny123 | Landskapsdesign - Trainz | 2 | 2005-01-18 10:24 |
Nybörjare i surveyor | Christian | Landskapsdesign - Trainz | 2 | 2004-03-19 07:22 |
kan man köra tågen i surveyor läget? | UffeTuffe | Scenarios och scripts | 2 | 2004-03-01 05:14 |
Tredje filmen om Surveyor släppt | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 0 | 2001-08-29 09:17 |