![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hej!
- 1 - Jag var i Nässjö i förrgår och då såg jag en av era(psons och msons) Y1 ![]() Den kom in på spår 9 i Nässjö och vände tillbaks norrut igen så fort föraren bytt plats. Ingen människa var på tåget! - 2 - Idag(kl 15.40) såg jag ett norrgående godståg med "TGOJ el 16" passera sävsjö i full hastighet![ ![]() Den var riktigt snygg måste jag säga! ![]() 1 - Nån som vet varför Y1:an körde där? 2 - Brukar "TGOJ El 16 köra igenom sävsjö?[:I] Olaf Lindström, Olis |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Ja, vi besökte TrainMaint i Linköping igår och vi fick reda på att BK-Tåg som kör Y1 åt ÖstgötaTrafiken har sin verkstad nere i Nässjö. Det var sannerligen ett tåg till verkstaden du såg.
![]() Dock är Y2 kvar för service i Linköping. Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Adress: http://www.sjk.se (SJKs hemsida) Klicka på Postvagnen, och läs instruktionerna. MVH Dson i Sandviken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#4 | ||
Medlem
|
![]() Citat:
Kan tillägga att Godståget paserar Linköping varje vardag åtminstonde. Så, det är ett "ordinarie" tåg med EL16 i spetsen! ![]() Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
||
![]() |
![]() |
#5 |
Moderator
|
![]()
Tack för svaren Pson![8D]
Dson: Den sidan vart ju nere så jag orkade inte söka upp direktlänk till postvagnen! ![]() Olaf Lindström, Olis |
![]() |
![]() |
#6 |
Moderator
|
![]()
En ny fråga:
Det går ett tåg mellan Hallsberg-Hamburg som passerar sävsjö. Det är ett godståg som inte dras av svenskt lok utan av något som kallas EG![:0][ ![]() Nån som vet tiderna för det? ![]() Kolla in här: Kentas tågsammansättningar! Sök ök på EG med CTRL+F funkt.) Olaf Lindström, Olis |
![]() |
![]() |
#7 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 | ||
Moderator
|
![]() Citat:
Hade varit ett roligt fotoningsobjekt![ ![]() Olaf Lindström, Olis |
||
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
På ovanliga spår i Sthlms Tbana [SSS-utfärd 29/11] | Kvarne | Off-topic | 6 | 2003-12-01 18:22 |
Ovanliga ånglok | Srj28 | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 0 | 2002-12-20 16:22 |