![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Äntligen har jag kommit på hur man ska göra för att få 60-talsvagnar i 1024-format med halvtransparanta rutor och inredning.
![]() Då återstår bara att klippa och klistra sig igenom den svenska vagnparken... / Dalle ![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
*bom, krasch, pang*
Ojaj, slog visst i huvudet![:0] Det är så så snyggt!!!!*finner annars inte ord* Kommer det med en Passwiev sen också?[ ![]() ![]() MVH Dson i Sandviken. ![]() Högste hönset på UBOPGE |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jag tror tyvärr inte det går att fixa en passview, jag vet i alla fall inte hur man gör.
/ Dalle |
![]() |
![]() |
#4 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Vad kul!
Då får man la tanka 1024 versioner snart eller? Vore ju roligt då 512 blir lite blurriga(de är inte så snygga men det är la jag som är kräsen!?)[:I][ ![]() ![]() Passview bygger du i något 3d program som 3dstudio etc... ![]() ![]() Inget man gör i paint s.a.s! ![]() ![]() ![]() Olaf Lindström, Olis |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Mumms, shictkul att du lyckades!!!!
Får man fråga hur du gjorde?! //Json ![]() Json, lackerare på BOPGE |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Det är ganska enkelt när man väl kommit på hur man ska göra.
T ex en B1-vagn gör du såhär: 1) leta upp en vagn med rätt inredning, B3 från Robbans pass40 funkar fint. Texturen ska vara högst 512x512. Se till att inredning och toning av rutor ser ut som du tänkt dig. enklast är att göra hela vagnssidorna som en stor tonad ruta. 2) Lasta vagnen med det "skal" du vill ha, i det här fallet Emges B1 från pass60 med min fototextur i 1024x1024 (du behöver inte wag-filen). Skapa helt genomskinliga fönster med "create alpha-template" och spara texturen med -trans. Du får också ändra i B1-ans S-fil i början så det står (BlendAtexDiff) på bägge raderna. Du lastar B1:an på B3:an genom att öppna B1:ans wag-fil och skriva in en ny rad med texten "FreightAnim (B1.s 1 1). Sedan är det bara att kolla detaljerna och köra! / Dalle |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Tack för idén! Kan man göra tonade rutor med hjälp av en färg endast så borde det gå med ett fota oxå! [8D]
Snygga vagnar! Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
kommer denen vagnen i blå farge ?
Jørn ......... |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Nej, det är tillräckligt många bruna vagnar för att fylla tiden med...
Den som vill får gärna ta tag i de blå. ![]() / Dalle |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Är vagnarna på gång? [
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Jepp, men det tar nog två veckor till.
Just nu är A2, AB2, AB3, B1, B5, WL1, WL3 och RB1 klara. / Dalle |
![]() |
![]() |
#13 | |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Snart två veckor sen..... Hoppas Hoppas!!![
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sen får du gärna fixa till dom övriga sorterna som finns här: www.station.nu/trains //Json ![]() Json, lackerare på BOPGE |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Äntligen ett projekt som inte stannar!! Ser verkligen fram mot resultatet!
/Viktor ![]() http://w1.500.telia.com/~u50025335/ |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
När du är klar? | Mr.Cool | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 4 | 2004-08-24 19:34 |
Kamelen Klar ! | pussgurkan | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 53 | 2003-11-05 15:02 |
VHJ, klar som beta, med reservation !! | maed1 | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 8 | 2003-09-17 23:03 |
X10 är klar!! | leoj | Trainz - Allmänt om Trainz | 13 | 2003-03-08 14:04 |
Nu är min aktivitet klar | Trigger | Off-topic | 3 | 2002-10-20 20:05 |