![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Jag försöker bygga en bana i Trainz 2005 som i höjdled varierar sig från -25 till 300. Eftersom datorn ibland beter sig lite ovant undrar jag om höjdskillnad kräver mer processorkraft.
Jag har också sett att en Trainz 2006 är på väg. Jag har också sett rekommenderade systemkrav. Men är det någon som har en åsikt om min dator, Intel 2,8E, I024 MB minne och MSI FX5900XT grafikkort räcker för att kunna driva en rejäl bana. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]() Citat:
Det som drar mest kraft i Trainz verkar vara mycket splines, jag använder inte alls splines till träd tex utan hellre 4-5 olika träd som man kopierar ut. En annan sak som också ställer till det är objekt med extremt stora texturer och mycket polygoner. Stora texturer = mer minnesanvändning = TRS måste cacha oftare = ryckigare. TRS2006 bör ha ungefär samma prestandakrav som 2004.
![]() |