Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-01-14, 13:15   #1
MatsH
Månadens bild - Mars 2005

Reg.datum: Feb 2002
Standard Var sparas .cdp-filerna?

Hej!
Jag har en liten fråga om dom .cdp-filer som TRS2004 laddar ner och installerar?
Jag installerade Tehachapi Route från TrainzProRoutes och när jag startade denna layout för första gången så fick jag frågan ifall jag ville ladda ner alla filer som saknades från DS. Det gjorde jag och allt funkade bra. 165 .cdp-filer, ca 46MB, nerladdat och installerat.

Men hur gör jag om jag installerar om Trainz? Måste jag ladda ner alla 165 objekten igen då eller ligger .cdp-filerna någonstans på min hårddisk redan, och isåfall var någonstans?

Hoppas att ni förstår hur jag menar.
dagsattjobbahälsningar ... Mats

MatsH besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-01-14, 13:19   #2
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Hittils har det varit så att de inte sparas men i SP2 så kommer du kunna välja en plats på hårddisken där ev. kopior av nedladdade cdp-filer ska sparas så slipper man ladda ner igen.

Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-01-14, 14:07   #3
Tomas
STW-member

Reg.datum: Oct 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

nää

de kan sparas redan nu, starta TrainzHelper.exe som ligger i TRS2004/bin, där kan man välja att de ska sparas samt vart de ska sparas till

Tomas

Tomas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-01-14, 14:18   #4
LLJ
STW-member

Reg.datum: Nov 2002
Standard

Filerna finns ju också i \TRS2004\world\dispatcher\downloads mappen, dock ej som .cdp utan upppackade. Så det kan vara lämpligt att ta kopia på dessa före en ev ominstallation.

/Lars

LLJ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-01-14, 22:32   #5
MatsH
Månadens bild - Mars 2005

Reg.datum: Feb 2002
Standard

Citat:
quote:nää

de kan sparas redan nu, starta TrainzHelper.exe som ligger i TRS2004/bin, där kan man välja att de ska sparas samt vart de ska sparas till

Tomas
Jaha, så gjorde man. Då har man lärt sig något nytt igen.
Tackar så mycket för alla svar.

mvh .... Mats
MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-01-14, 23:44   #6
emges
Senior Member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Hej igen MatsH!

Funktionen där CDP:er sparas (som kom med SP1) är tyvärr avstängd som default så du får som sagt kika vilka KUID som laddades ner manuellt. Själv missade jag ett gäng innan jag hann slå på den[8)].

/Mats
emges besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Extrahera filer manuellt ifrån .cdp? Deskgrunt Trainz - Allmänt om Trainz 0 2005-01-31 21:45
Vart packar man upp filerna?? [flyttad tråd] vfp420b Trainz - Allmänt om Trainz 2 2003-07-17 22:33
Hur öppnar man .cdp filer?? prymikom Trainz - Allmänt om Trainz 2 2003-04-17 08:29
Mina bilder sparas i .PCX DJTimboy MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 2 2003-02-09 12:51

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:13.