![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Den här tråden är för att ni alla ska kunna ge förslag på saker ni saknar i TRS2004.
I första hand så tänker jag på annat än fordon. Det är mer allmänna saker jag vill ha Kenny ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hej!
Det som jag kan komma på på rak arm som jag saknar är en "Straighten Track" funktion för alla andra splines. Det skulle underlätta framförallt utsättningen av kontaktledning. mvh .... Mats |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Bedre vejsystemer, mulighed for en enkel og elegant måde at lave flersporede veje, ensrettede veje, veje med rabatter i midten, rundkørsler, kryds, osv. uden at skulle bruge mere eller mindre velkendte men ikke officielt understøttede tricks.
En enkel og nem mulighed for i surveyor at vælge precist hvilke biler, busser, osv. der skal køre på vejene i ens rute ville også være godt. /Tom Vild med sporvogne - især Tvärbanan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Member
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
En sak som jag saknar i surveyor är "favoriter".
Alltså typ såna objekt, spår eller något annat som man anväder ofta. Det kan ju bli ganska många saker man använder och vill använda igen för helhetsintryckets skull. Skulle bli massa lättare å hitta rätt då. Det kan vara rätt svårt att hitta rätt bland alla olika objekt. //Perra |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
Mvh Mikael R / http://ringmarck.fateback.com ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Hej.
Det vore inte dumt med nya baseboards, med tätare rutnät. det skulle underlätta betydligt, bl.a blev banvallen lättare att få jämn. Mvh. Bamse |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
|
![]()
Gärna andra tecken än de vanliga (A-Z)
Så man kan få med bl.a. Å, Ä och Ö. MVH Macley ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Nån funktion så man kan dela in lok och tåg i grupper så det inte blir en stor remsa med saker att välja mellan.
/Blappe |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
Mvh Mikael R / http://ringmarck.fateback.com ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]()
Nu när det finns en animerad klocka som fungerar.
Skulle det inte vara dumt att kunna ställa in tiden för avgång på stationerna som man gör och inte som nu att t.ex. låta tåget stå 2 minuter och sen åka iväg. Utan att man kan göra en tidtabell och bestämma att tåget t.ex. ska avgå 13:47 från den aktuella stationen. Är tåget 5 minuter för tidigt, så står den och väntar in tiden. Är det sent så åker det nästan på engång. Beroende på vilken tidsintervall man har bestämt. Så är man ute och kör godståg, så får man vackert vänta in persontåget. För att det ska kunna hålla sin tidtabell. Tillägg i inlägget Att kunna prioritera mellan olika tågsätt. T.ex. två tåg är på väg mot varandra vid olika stationer (Säg X2000 och ett InterCitytåg). Enkelspår råder mellan stationerna. Så att man kan prioritera att X2000 har företräde mot InterCitytåget att gå ut på enkelspåret om dom kommer ungefär likvärdigt till sina signaler och InterCitytåget i sin tur har företräde mot eventuella godståg det möter. Att kunna prioritera i en skala mellan 1 - 5 med tågsätten. Bengan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jag undrar om man kan göra något så att man kan vända på väderstrecken så nord bler syd och tvärt om. Det beror på att när man har byggt olika landskap skall sätta ihop dessa så upptäcker man att man har byggt de på fel håll. då bler allt fel när man skall sätta ihop landskapen. Då skall man kunna rätta till de utan att behöva bygga om allt igen. Statens Järnvägar |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Ett sånt trevligt gammal sibyllakiosk tycker jag vore kul. Pressbyrån gör ju att ens rutter ser svenska ut. Tror även att sibyllakiosken skulle bli kanon.
/Blappe |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Senior Member
|
![]()
Bengan, redan nu har jag experimenterat med en regel som heter Driver Schedule Rule på BHJ. Där kan man sätta väntetid per station men tyvärr inte avgångstid ännu som du beskriver. Det innebär ju att tågen "drar sig". Det roliga är att man kan göra alltihop i Surveyor och spara med landskapet. Då väl avgångstid kommer med så blir det exakt som du säger. Om nu inte Auran hinner före för detta kommer vara inbyggt i TRS med SP2[
![]() ![]() /Mats ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
spårvagn till trainz | bombardier (avregistrerad) | Trainz - Allmänt om Trainz | 2 | 2003-04-27 18:50 |
Gått över till Trainz! | lan | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2003-04-21 08:00 |
Hur målar man lok till trainz? | Trigger | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2003-01-09 19:28 |
Ett förslag till album. | RapidHO | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-11-25 11:12 |
Trainz till jul! | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 7 | 2001-10-02 17:20 |