![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hej!
Jag sitter här och studerar hur spåret "Multiple Industry New" fungerar och vad man kan göra med det. Det verkar onekligen vara väldigt flexibelt och kan användas på många olika sätt. Jag har listat ut hur man ställer in en spårbit så att inlevererad råvara (logs) och utlevererat gods (lumber) hänger ihop, med andra ord att lumber inte kan produceras förrän logs har levererats. Men detta sker ju på samma spårbit. År det någon som vet ifall två olika "Multiple Industry New" kan länkas samman? Ta till exempel ett pappersbruk. Det behöver flis (woodchips) för att producera papper (General Goods). Men inleverans av flis och utleverans av papper brukar ju inte ske på samma spår, utan på två olika ställen på fabriksområdet. Är det möjligt att ställa in att om flis levereras till " Multiple Industry New 1" så ska motsvarande mängd papper produceras på "Multiple Industry New 2"? Den kopplingen verkar ju i alla fall vara möjlig i de Industries som följer med TRS2004. Som vanligt mycket text för en kort fråga. Hoppas på att någon har ett svar. mvh .... Mats EDIT: Det verkar som att LARS2 klarar av detta. Ska studera det lite närmare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hej Tomas!
Ja, med LARS2 var det inga problem, det blev precis som jag hade tänkt mig. Dessutom så kan jag nu tillverka Pappersrullar i mitt pappersbruk istället för General Goods. Återstår bara att få en vagn att lasta dessa pappersrullar på, men det ska nog lösa sig det med. Nja, Aurans industrier duger bra om man vill göra en förenklad bana för att köra olika sorters gods på, men det blir lite modelljärnväg över det hela tycker jag. Vill man bygga ett realistiskt industriområde istället så är LARS2 helt klart att föredra. mvh .... Mats EDIT: Så där ja. Lastat och klart. Men jag undrar om det inte är att ta i lite med 16 rullar på en vagn. Hur många borde man få på? Fyra stycken? Eller kanske åtta? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
|
![]()
Jag fattar fortfarande inte hur det funkar med pålastning och vad för vagnar som funkar[}
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Vad är det för fabrik du har som pappersbruk? Finns att ladda hem?
![]() Mvh SD |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Jag menade den fabriken som MatsH har med på bilden ovan?
![]() Mvh SD |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Spela upp flera ljud i Windows 98? | Trigger | Off-topic | 2 | 2004-01-10 20:46 |
Möte av flera tåg i MSTS. | Rogge | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2003-01-30 20:21 |