![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hej!
Sitter och funderar på att göra en bättre version av SJ X14, samt SJ X12. Jag är dock inte alltid en bra löfteshållare, så jag lovar ingenting. Hur som helst vill jag hitta bra färgnyanser för de båda tågen, och jag tänkte fråga er om hjälp. Nedan ser ni en liten bild, som är en del av en .ace fil till SJ X14. Jag vill gärna höra vad ni tycker om färgerna, om dom är för skarpa eller mörka etc. Har ni möjlighet till det får ni gärna tanka hem bilden, ändra färgerna och sedan lägga upp bilden här igen så jag får se vad ni tycker. Tack på förhand! ![]() / Joel |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Tänkte passa på att ställa en annan fråga. Jag tycker att det ser bättre ut om man använder fotorealistisk textur än sådan som är målad i t.ex. paint. I X1x Megapack finns ju ett X14 Vättertåg, och det har fototexturer. Kan man utgå från den texturen, genom att på något sätt ta bort det blåa och gröna, så att man får en vit textur? Och så kan man sedan i Photoshop lägga sina egna färger ovanpå. Hoppas att ni förstod vad jag menade, och är ovanstående möjligt så kan väl någon kunnig försöka förklara hur man kan gå tillväga i Photoshop? Det lär ju gå att genomföra, med tanke på att X14 Östgötatrafiken har målats med Vättertågstexturen som grund.
Tack på förhand! / Joel |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2004
|
![]()
Men jag fråga en sak bara
ska du kan tänka fixa X12 och X14 dörrar öppet och stäng? *Jag undrar bara* /Jonny |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
themepark: Tyvärr har jag ingen möjlighet att göra det, då jag måste ha tillgång till 3D-modellen.
Jag har en fråga jag skulle behöva få besvarad. Det är så att vr98olli har hjälpt mig med att göra om X14 Vättertågs textur till en vit verison. Jag tänkte då lägga på mina egna färger ovanpå det vita, på ett sådant sätt att tåget får en annan färg men räffling och andra detaljer behålls. Jag tänkte använda Photoshop till detta, men jag lyckas inte riktigt. Det ser ungefär ut som att texturen fortfarande är vit, men att ett blått filter lagts ovanpå. Är det någon som vet hur man på ett bra sätt kan lyckas med detta? / Joel |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Nybörjare behöver lite råd | Deskgrunt | Trainz - Allmänt om Trainz | 7 | 2005-01-17 08:59 |
Behöver lite hjälp! | powerwin87 | Off-topic | 2 | 2003-10-16 22:20 |
Rutt bygge behöver lite hjälp! | Nicke_123 | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 19 | 2003-03-20 20:40 |
Behöver lite hjälp | tufftuff | 3D-design - Trainz | 11 | 2002-10-30 18:33 |
Håller på med en rutt och behöver lite hjälp | Yzerman | Trainz - Allmänt om Trainz | 12 | 2002-06-24 14:14 |