![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Senior Member
|
![]()
Det finns nu nån slags spark på auran i misc.Den gör att det gnisslar där uppe på strömavtagaren nu förstår ju inte jag riktigt hur man gör för att få in den på nått tåg men ja... Ni kan ju det mesta så ni kan ju kolla
![]() ![]() Det e KUID: 60850:99999 ![]() Hoppas att ni förstår hur jag menar /Alex |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
|
![]()
Här är en bild från auran
![]() Jag undrar om nån kunnig person skulle kunna förklara för mig hur man gör ![]() /Alex |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
|
![]()
Inte för att tjata men har ni kommit fram till nått[:I]
![]() /Alex |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
På downloadstation står att man ska följa denna länken - http://forums.auran.com/TRS2004/foru...threadid=60834
När jag tittar där blir jag inte direkt klokare mer än att jag ser att det är scriptbaserat. Vår scriptguru LLJ kan säkert förklara hur man går till väga när han får tid och lust ![]() ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Hej folkens.
Bloodnok, der har lavet scriptet til pantograf sparks, har lagt det frit ud på Auran forummet. Se her: http://forums.auran.com/TRS2004/foru...threadid=60834 edit: Ups, ser at Fredrik allerede har postet linket. I følge hvad der står, skal der indsættes 16 attachment points, a.spark0 til a.spark7 for panto 1, og a.spark8 til a.spark15 for panto 2, i body meshet, i intervaller på det sted, pantografens kontaktbøjler eller hvad det nu hedder, i hævet tilstand ville være. Intervallet mellem dem skal være mindre, des mere ind mod midten af kontaktbøjlen, man kommer, så gnisterne oftest opstår ved midten. Derefter skal sparker.gs filen lægges i ens lokos main folder, og config.txt filen skal have tilføjet de ting, der står i Bloodnok's post. /Tom Vild med sporvogne - især Tvärbanan |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Senior Member
|
![]()
Nu är jag ju tyvär inte så på danska så jag tänkte fråga nån annan vad tom-sa skrev [B)]
![]() /Alex |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Admin & STW-member
|
![]()
Man ska sätta ut 16 attchment points, a.spark0 till och med a.spark7 till panto1 och a.spark8 till och med a.spark15 på panto2 i meshen till pantografen. Punkterna sätts ut längs kolfiberskenan(?)
Därefter ska man sparker.gs läggas i lokets huvudfolder och config.txt skall editeras enligt de anvisningar som står i Bloodnoks inlägg. Du behöver med andra ord vara ägare till 3d-filen för en strömavtagare och ett lok för att kunna få till detta. ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() Citat:
Hej alla! bloodnok, som har gjort scriptet till strömavtagar spraken, har lagt ut det fritt på aurans forum Se här: http://forums.auran.com/TRS2004/foru...threadid=60834 edit: Oj, ser att Fredrik redan postat länken Jag följde vad det står, det skall sättas in 14 attachment points, a.spark0 till a.spark7 för panto 1 och a.spark8 till a.spark 15 för panto2, i body meshet, (fattar inte riktigt det sista men det är något om placeringen...) Därefter skall sparker.gs filen läggas i i ens loks huvud mapp, och i config.txt filen skall det skrivas in lite saker som stor i Bloodnok,s post. //MVH John Member of Swedish Sea Cadet Corps |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Interesserede kan få en kopi af mit DB BR 150 mesh (i .3ds format) og config, så i kan se, hvordan det skal gøres.
/Tom Vild med sporvogne - især Tvärbanan |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Senior Member
|
![]()
Hmm... Jag förstår tyvär ej än hur man gör[8]
![]() /Alex |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Senior Member
|
![]()
Doh! jag kan ju tyvär inte Gmax så bra
![]() /Alex |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]()
Dum fråga. I och för sig.
Tycker att svaren från Fredrik och Janne är ganska glasklara. Men jag måste helt enkelt bara ställa denna frågan än en gång. Ingen idé för oss med andra ord att tanka ner denna funktion. Om vi inte själva håller på med något bygge där det är tänkt att användas strömavtagare. Om jag har fattat det rätt. Så är det inget vi kan lägga till själva på elloken. Ännu en dum fråga, då sparken precis är utlagd hos auran och ni har väl knappt haft någon tid att kolla in den själv. Kan det vara aktuellt att uppdatera era ellok och lägga in sparken på dom tro. Bengan |
![]() |
![]() |