![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Vid Hagalund har det nu stått 4-5 st 60-talsvagnar i ett par dagar som det står Border Train på.
Mörkblåa upp till fönstrena ungefär och därefter vita upp till taket. På varje sida, ett par fönster in. Sitter det en krona mellan fönstrena. Någon som vet, vem dom tillhör och vad dom används till? Tyvärr. Kameran fortfarande utlånad, så någon bild blev det inte. Missade även häromdagen när SJ var ute och provkörde det nya tågsättet. Sussade förbi mig vid Stuvsta Station. Såg faktiskt mycket bättre ut, än vad jag har sett på bild. Bengan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nybörjare
|
![]()
Jag tog ett foto på vagnarna när de passerade Solna. Tyvärr så var kamerans inställd på lägsta upplösning[xx(].
Här kan du läsa mer om dem. http://www.bordertrain.com/ ![]() Med vänliga hälsningar Krister |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Hej
"Ett par andra vagnar målades om för trafik Göteborg-Strömstad för rederiet Color Lines räkning. Dessa vagnar som fick litt A23 har bl a använts i chartertåg mellan Uddevalla och Fredrikstad i Norge under namnet Border Train." Text från Jarnvag.net Och Kritse ![]() http://home.tiscali.se/svenskatagbilder/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
|
![]()
Color-/Bordertrain-vagnarna ska om jag har förstått rätt plockas på delar för att så småningom dras västerut till Kristinehamn, varifrån de får åka fyra mil norrut bakom en Tågab-diesel till skroten i Nykroppa. Det matar på heltåg efter heltåg med personvagnar hit nu, och ändå har det bara börjat...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Avregistrerad
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Lite synd att dessa vagnar ska skrotas redan[:0]
De blev ju lyxrenoverade för nåra år sedan... Inte ska man väl skrota de redan[8] Med vänliga hälsningar Rodi |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
![]() ![]() /Viktor Vice VD på CT Inc http://w1.500.telia.com/~u50025334/ ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Swedish Train upphör | andreasrosen | Virtuella Tågbolag | 2 | 2005-01-10 15:57 |
Trainz vs. Train Simulator | Glyder | Allmänt om tågsimulatorer | 3 | 2004-09-18 19:04 |
Katastrofljud i Train Simulator | niofem | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2003-09-03 18:43 |
Train Mark 2003 Pro | Pson | Off-topic | 4 | 2003-04-13 17:36 |