![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() I en tråd på den tyskspråkiga delen av Aurans forum finns nu en regel som gör att man kan ange vilken hastighet som skall ges vid olika växellägen, t.ex 120 rakt fram och 40 i vänsterläge osv. ![]() ![]() Länk till tråden finns här. Dom av er som är duktiga på tyska kan gärna korrigera mig om jag missuppfattat något och gärna lägga till väsentlig information som jag missat ![]() Vill man ladda ner regeln direkt finns den här. ![]() Roger |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Kung, detta behöver jag. Tack för tipset!
//John |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
STW-member
|
![]()
vad är det du menar med ännu mer användbar? vad för funktion vill du ha?
btw behövs verkligen både höger och vänster som två olika hastigheter? det måste väl vara extremt ovanligt om det än finns med en trevägsväxel med olika höger/vänster sth [:X] Min STW Dynamic Speedboard använder sig inte av någon rule, utan allt konfigurerar man i objektets egna HTML ruta. Tomas ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Med STW Dynamic Speedboards och hastighetstavlor behövs väl bara tre stycken olika tavlor: med stolpe, utan stolpe och en för hängande montage i kontakledningbryggor. Om man då lägger till en funktion för att även kunna ange olika hastigheter för olika växellägen så blir det än mer användbart. Har du förståååt nu vad jag menar ![]() ![]() Roger |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
|
![]() Tomas, funktionen med olika hastigheter för olika växellägen, kommer den att kunna kombineras med dom kommande "nya" signalerna? Som det är idag kan det ju vara "en grön" i signalen och ändå ett avvikande växelläge med nedsatt hastighet. ![]() Roger |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
STW-member
|
![]()
jag hade redan använt mig av SetSpeedLimit i signalerna, så man fick ange vad sidotågvägens sth var. Ett problem är ju dock om man sätter en hastighetstavla efter signalen så kommer ju hastigheten att ändras ändå till vad hastighetstavlan visar..
de nya signalerna lär dröja för jag kan inte komma på ett sätt att få dem o fungera om det finns fler än ett sidotågspår på en station, och något av dem har kort tågväg. Man måste fixa ihop något som kollar tågvägen från signalen fram till nästa, för som det är nu så tappar den ju bort sig direkt. Tänk vad livet hade varit lättare om auran gjort signalblock istället för växelblock som det är nu [xx(] Tomas ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Tomas, DIRECTION_BACWARD används när man skriver schedules och vill ha kontroll över en medväxel.
/Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Jag har laddat ner länken men får bara upp följande.
![]() Göran. ![]() GN |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
|
![]()
Killen som gjort regeln har kommit med en variant på engelska, länk här. OBS! Samma hastighetstavlor/regel kan användas på ställen med eller utan växlar.
Göran: Med den "engelska" regeln fick jag det att fungera utan problem, tidigare varianter har jag faktiskt inte testa. Jag satte ut den "osynliga" tavlan med spetsen i den riktning hastigheten skall gälla för och sedan klickade jag på ?-tecknet och sedan tavlan så kom regeln upp och jag får följande bild när allt är klart: ![]() Att den fungerar syns på dom två efterföljande bilderna där det syns att nästkommande hastighet ändrats. ![]() ![]() ![]() Roger |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Senior Member
|
![]()
Du Rojje vad e det där för gröna stolpar det ser ut som klausm men samtidigt svenskt ut[8][8D][
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() Roger |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Tack Rojje med din länk blev allt som det skulle.
GN |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Verklighetstrogrna växlar och korningar? | lan | 3D-design - Trainz | 2 | 2004-02-29 19:49 |
Snygga växlar, korsningar och spår | lan | 3D-design - Trainz | 3 | 2003-09-16 08:10 |
Tåg spårar ur, fel växlar läggs om... | Pelle E | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2003-03-08 21:33 |
Hjälp, hur gör jag. Växlar. | Bengan | Landskapsdesign - Trainz | 17 | 2003-01-12 14:41 |