![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Hej alla, har några frågor?
1.Hur många objekt per tiles kan man ha? 2.Finns det något sätt att ändra storleken på en tile? Håller på med ett stort projekt ![]() Tacksam för svar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hej!
Jag ska försöka svara så bra jag kan även om det var ett tag sedan jag byggde nu! ![]() 1. Max 1200st har jag för mig att det blev för mig? Sen hängde det sig och nästa gång var alla objekt i den tilen borta och spåren syntes bara som "vita" streck(de ovanför) 2. Nix, inte vad jag vet men det är nog säkert någon som vet detta bättre? ![]() MVH: Olaf "vr98olli" Lindström ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
1. Om du laddar hem RouteRiter och kollar att den aktuella W-filen är dekomprimerad så kan du få in över 2000 objekt. Mitt tips är också att inte dekomprimera T-filen, det har bara orsakat strul för mig.
2. Vad jag vet så är storleken på Tilesen låst (alltså den geografiska storleken). / Dalle |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej alla, har nu laddat hem Route riter,
Och kollat filerna Men nu kommer nästa problem, jag kan inte sätta ut statiska objekt, vet någon vad detta beror på????[?] |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Att du inte hittar dina statiska objekt är nog för att det är nått i referensfilen som inte är bra, t.ex av karaktären saknad parantes.
Trevlig bangård, minsann... ![]() Du har säkert tänkt på det när du la spåren, men kan vara värt att nämna det ändå... Du inledde ju din frågeställning med hur många objekt som man kan ha i en tile... Om man utnyttjar vegetation som inte är enstycksträd som man häller ut ohämmat, så räcker antalet objekt till ganska bra UNDER FÖRUTSÄTTNING att du tänkt igenom de stora bangårdarnas placering i tilen. Antalet är svårt att säga, mig veterligt är det inte 100%-igt fastställt vad som är den egentliga begränsningen. Jag brukar stoppa runt 1200 - 1300 objekt i en tile, för att behålla marginaler til den senare signalsättningen, som ju måste finnas plats för. Hur stor marginal du behöver täcka in beror ju på hur stor bangården är... Den du visar i bild behöver ju bra marginaler, den kommer nog sluka en del signaler sedan. Med planering av hur man lägger bvangården i tilen menas ju att du lägger bangården så att den brer ut sig på flera tiles... Optimalt har man en tile-gräns som löper precis i linje med bangården, så den kan utnyttja 2 tiles, eller fler... I din bild, så har du ju en til bangård lite längre bort och då gäller det att planera så den följer samma tankesätt och har två tiles som den kan utnyttja... Tiles-korset skulle optimalt i din bild vara en liten bit nord om den understa bangården, för att ha så stort utrymme som möjligt för objekt til dina två bangårdar.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hejsan, tack för svaren, jag har kommit lite mer på spåret
![]() Kan man hastighets begränsa en hel bangård? vill inte ha topphastighet på den stora bangården, isåfall påverkas tidtabellerna av hastighetsbegränsningen???( Till framtida aktiviteter) Mvh Knasen |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Fråga ang. Boggier+Polygoner | Carlj | 3D-design - Trainz | 0 | 2005-02-01 22:44 |
Nyfiken fråga? | Bengan | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2004-01-15 21:52 |
En fråga angående ny rälstextur | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2002-11-05 20:50 |
Fråga till STW. | RapidHO | Trainz - Allmänt om Trainz | 3 | 2002-08-16 22:37 |
En fråga om att spara sitt arbete i Trainz | Yzerman | Trainz - Allmänt om Trainz | 2 | 2002-06-16 00:18 |