![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Är det någon av ni duktiga 3d-byggare som kan animera?
Nån som har lust/tid att göra animerad rök? Skulle vara kanon med rök till fabriker och hus. Tänkte att röken görs som ett objekt och animeras, så kan det se ganska bra ut! Väldigt synd att vi inte kan ha riktig rök i msts. Ja, det kan man ju visseligen. Men det kräver ett osynligt ånglok i byggnaderna och fungerar ju bara i aktiviteterna.... ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Senior Member
Reg.datum: Apr 2003
|
![]()
Tjenare jag du kan väll kolla på www.orbitersim.com
och hämta ner den simulatorn och kolla efter filtypen maz filer där finns det en mkt snygg rökanimering fast jag vet inte om den skulle passa men det är väl värt ett försök. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Kan du skicka ett mail till mej på: knebert@telia.com MVH Kenneth |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
|
![]()
Vadå menar du med filerna?
Jag vet inte om den röktexturen passar för den är ju gjord eför en rymdfärja men jag kan visa en bild på den. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
|
![]()
Här den mer tallande bild för röktexturen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Vet inte, men tror inte den går att använda i msts!?????
Bästa vore att göra rök för msts. Snyggast blir det med ett osynligt ånglok i berörda byggnader. Detta knep fungerar dock endast i aktiviteter! Ett animerat rök-objekt fungerar i både explore och aktiviteter, men ser lite sämre ut. Både Wase och Micke har gjort rök till ett par av deras objekt. Men jag skulle vilja ha ett löst rök-objekt, som kan användas till fabriker, hus m.m. Kanske borde vara i olika storlekar också? Helst skulle den vara animerad.... ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Bild på växelklots animerad växel | Tomas | 3D-design - Trainz | 0 | 2004-12-01 23:45 |
Animerad flagga, går de? | Hawk | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 1 | 2003-05-26 16:39 |