![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Ännu en rutt börjar bli klar. Den består i huvudsak av en stor station, två bibanor som utgår från den stationen, en rundbana som ska föreställa stambana, en torvmosse och en mellanstor hamn. Det mesta som återstår är lite texturering, gatlampor och träd på stambanan.
1. Den största stationen, Strömsholm. 2. Strömsholms hamn, bibanan till Råsjö och Hedlanda i bakgrunden. 3. Råsjös torvmosse. En T43a kör på torvbanan. 4. Holmsnäs hållplats på Bibanan mot Hagelstad. 5. En T44 med kort godståg från Hagelstad passerar Knohults hållplats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Jäkligt snyggt
Du får nog lägga upp den på svenska #d tåg Home
![]() |
#3 |
Tidigare Krille400
|
![]()
Tackar för berömmet
![]() MVH Kristian ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Oh!
Städer och hamnar! Du har verkligen fått till dem!
![]() |
#5 |
Tidigare Krille400
|
![]()
Tack igen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
mycket fina bilder
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Hej
Hur går det med banan?
![]() |
#8 |
Tidigare Krille400
|
![]()
Jo, då. Den är så gott som klar. Lite belysning, texturer och vägskyltar kvar. Här är ett par bilder från den nya delen. OBS! Jag provade bara Rc-loket på banan. Banan trafikeras av T43, T44, Y1 och Y7.
1. Infarten till Gaxa station. 2. Gaxa station. Jag vet inte varför jag gjorde så, men perrongen rymmer ett 7 vagnars IC tåg, när jag kör med högst 3 multade Y1or ![]() 3. Nerdalen station. Härifrån utgår den nya bibanan. 4. Gaxa station sett från gatan. 5. En nattbild från Strömsholm med massa Y1or. Det kommer lite linjebilder senare. MVH Kristian ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Än en gång mycket snyggt!!
Har du tänkt släppa banan snart? ![]()
![]() |
#10 |
Tidigare Krille400
|
![]()
Tack tack. Jag vet inte hur man gör tyvärr. Men det kan tänkas hända att den kommer ut så småningom. Om jag bara lär mig så
![]() MVH Kristian ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Hej
1. Du går in i content dispather som finns i Trainz mappen och tryck "add asset". Tryck sedan på "save package" efter att du tryckt "add asset". Skriv en description (beskrivning) och infoga ett screenshot (som du tycker passar bra) OBS storleken på bilden. Sen sparar du den i en mapp som du vill ha. 2. Vill du lägga upp den på download station gör du så här: Gå in på planet auran och ta "profile" välj sedan "your content" och "upload content".Välj "standard prewiew" infoga det du ska och skicka. Efter några dagar får du e-post att banan laddats upp 3.Uppläggning på svenska 3D tåg: Jag tror bara det är att skicka över content dispather filen till fredrik skogen@tripnet.se lycka till!
![]() |
#12 |
Tidigare Krille400
|
![]()
Ja, det ska jag nog klara. Men då får jag skriva ned beskrivningen först
![]() 1. Skiljeväxel: Bibanan mot Resmo, Uggletorp, Nerdalen försvinner i bakgrunden. Stambanan mot Gaxa, Nerdalen, Husvalla längst fram. 2. Längs bibanan mellan Nerdalen och Uggletorp. 3. Infart till Husvalla. 4. Norra infarten till Nerdalen. 5. Infart till Resmo hållplats. MVH Kristian ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Hej
fina bilder. Så du laddar upp dem? ![]() ![]() ![]()
![]() |
#14 |
Tidigare Krille400
|
![]()
Jo, då. Det klarar jag nog av vad det lider
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |