![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Hej
Först måste jag säga att nya Luftledningarna på ST2005 verkligen imponerar stort! Störtskönt att kunna konfigurera stolparna ![]() MEN, jag har ett problem som kanske beror på grafikmotorn i Trainz eller så gör jag något fel vid placeringen. Om man följer efter loket bakifrån så försvinner ledningen närmast loket! Kollar man framifrån ser det dock ok ut. Ser lite tokigt ut när ledbanorna försvinner efterhand som man kör... Verkar som problemet är mera frekvent när man fått ändra höjd på splinsen. Ett exempel Här ser det ok ut: ![]() Men här har närmaste ledningen försvunnit: ![]() Gör jag fel eller är det Trainz som skojar med mig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
|
![]()
Tack för svaret Tomas!
Då måste jag erkänna att jag bara dragit ut splinsen tills den "skiftat" till en ny sträcka o sedan satt stolpen ca. 5 meter innan den punkten. Tänkte det var ett lätt sätt att slippa mäta o dona ![]() Skall testa genast imorgon. Finns det något lätt verktyg för längden som de utmärkta höjdverktygen? Sorry, har ingen kunskap alls om hur luftledningarna ser ut i verkligheten heller så jag tänkte hålla det "basic" i början. [:I] |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Om du väntar att måla till du satt ut luftledningarn kan du räkna rutorna. Om du nu målat kan du räkna dom endå genom att använda knappen uppe i högra hörnet som gör baseboarden genomskinlig.
![]() Annars har du måttbandet under tools. ![]() Göran. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
STW-member
|
![]()
jag har gjort en liten special vagn som är 10m lång, det fina med det är att då kan man göra consists på 60/250/500/1000m, dvs ett mätverktyg som följer spåret
![]() Då går det riktigt fort att placera stolpar, signaler och tavlor på rätt avstånd. Ska se om jag packar ner den i en .cdp fil och lägger upp. /Tomas ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
|
![]()
Ah, så det var så enkelt
![]() Jag ändrade nu och mycket riktigt försvann problemet, tack båda för hjälpen! Tur att jag inte hunnit göra nån längre sträcka än. Vore trevligt om du la upp vagnen sen Tomas! Tycker nästa Trainz skulle ha spår med inbyggd luftledning ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Eller varför inte spår med inbyggt landskap som genererar sej självt när man drar spåret. Vad lätt det skulle bli va
![]() /Blappe |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]() Citat:
Snart är det vår! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Om du tittar på bilden längre upp i tråden har du ju måttbandet det är förträfligt att mäta störe avstånd Det är knappen uppe till höger under TOOLFLIKEN.
Göran. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]() Citat:
Snart är det vår! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Problem med luftledning | hgkn | Trainz - Allmänt om Trainz | 3 | 2005-01-02 14:09 |
Problem med Norton Antivirus 2004 | Rogge | Off-topic | 5 | 2003-10-09 11:45 |
Problem med MSTS! | Dson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2003-02-17 09:59 |
Problem med att spara i RE | mikael512 | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 3 | 2003-01-13 14:25 |
Problem med Trainz och gamla \Custom-mappen | agdor | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-07-16 22:20 |