Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-03-28, 21:40   #1
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard TRS2004 tips

Jag har blivit mer och mer imponerad, av det som byggs till Trainz. Och jag gillar att det finns passagerare och man kan lossa/lasta gods m.m. Så jag har beställt tågpaketet hos: http://www.nordicsoftsales.se/se/

Som alla på detta forum vet, så har jag inte så stor koll på vad som finns till Trainz, så jag vill gärna få lite tips på vad som man kan behöva t.ex. program, tåg, rutter m.m.

Jag har laddat ner Service Pack 2 och 4 till TRS2004 ifrån nordicsoftsales och filerna hette bl.a. US. Är det en amerikansk version dom säljer? Och isånnafall, skiljer den sig ifrån den svenska/nordiska?
Gammal 2005-03-28, 22:40   #2
Fredrik
Admin & STW-member

Hej Pierre

Att SP4 heter US i filnamnet behöver inte betyda att det är en amerikansk version. Det lättaste sättet att hålla koll vilken version man har är att när man startat Trainz titta nere till höger. Där står det då t.ex Build 667.

Det är "build"-numret man hela tiden utgår ifrån när man ska ladda ner rätt Service Pack

Ett påhittat exempel:
Låt säga att du har Build 667. Då ska du se till att din Service Pack heter trs2004_us_667-2388.exe

En bra och överskådlig sida över de Service Pack som finns kan hittas på länken - http://www.3dgamers.com/games/trainz2k4/downloads

Ett bra extraprogram är TrainzObjects (ej att förväxla med TOE som är ett annat program för att bara visa en 3D-modell)

TrainzObjects låter dig få större kontroll över det du installerat men även möjlighet att stänga av objekt som t.ex lok och vagnar som man inte är intresserad av att ha i spelet.

http://www.auran.com/TRS2004/downloa...inzObjectz.exe
Gammal 2005-03-30, 18:18   #3
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Tack för tipsen Fredrik! Och jag tar gärna emot fler.....

Jag fick idag en faktura ifrån Avidi Group?????? Fodran är överlåten och betalning skall göras direkt, står det. Men jag har inte fått tågpaketet!?????

Vad håller dom på med egentligen? Är det någon här som köpt ifrån Nordic Softsales och är detta normalt? Jag tycker det verkar helskumt!

Jag trodde jag skulle få hämta ut paketet på posten och betala då eller att man fick både faktura och paket och sen hade några dar på att betala....
Gammal 2005-03-30, 18:33   #4
Fredrik
Admin & STW-member

Standard

Antagligen är det så att de anlitar ett företag som handar fakturor. Slå en pling till dem (Nordicsoftsales) och kolla av 08 - 636 22 50 imorgon. Fråga efter Patrik eller Jonny

Patrik är medlem här på forumet men brukar inte vara inne så ofta.
I annat fall kan du maila Patrik på patrik@nordicsoftsales.se
Gammal 2005-03-30, 20:04   #5
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Det skulle kunna vara som du säger Fredrik, men det står ingenting om det på deras hemsida (inte vad jag hittat iallafall!).

Står om leveransvilkoren här: http://www.nordicsoftsales.se/se/villkor.asp

Jag ska ta och ringa dom imorron och fråga vad som gäller.....
Gammal 2005-03-31, 21:59   #6
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Det var som du sa Fredrik!
Dom anlitar Avidi Group som har hand om fakturorna åt dom....

Jag ringde Nordic Softsales och då sa dom det. Att jag fått faktura och inga grejer berodde på posten. Tågpaketet låg på posten, men jag hade inte fått nått medelande om det!???? Jag fick kolli-nummret och sen var det bara och hämta ut det!

Har installerat TRS2004 och uppdateringarna (service pack 2 och 4) och det var inga problem. Ska installera Svenska Tåg 2004 och 2005 nu.

Är det nått mer jag behöver veta för att komma igång? Och är det ingen som har några tips på bra tåg och rutter och/eller fler program??????
Gammal 2005-03-31, 22:18   #7
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Standard

Pierre.

PaintShed får du inte glömma om du vill kunna använda dom lok och vagnar som är ommålade, samt om du själv vill måla om något.

Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-03-31, 22:30   #8
Deskgrunt
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2005
Standard

Glöm heller inte att registrera dig hos Auran för att kunna ladda hem en hiskelig massa material via DLS!

Gå hit och följ det som står där:
http://www.auran.com/TRS2004/DLS.php

Tycker också att NordicSoftsales borde förbättra sin fakturering...

På min faktura var det inget inbetalningskort och endast en knappt läsbar stämpel som angav vart man skulle betala... Så när månadens räkningar skulle betalas trodde jag att paketet lösts ut via postförskott... Ledde till en onödig påminnelse som dessutom blev liggandes för jag var inte hemma den veckan...

Väldigt klumpig fakturering känns det som

Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-03-31 klockan 22:36.
Deskgrunt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:08.