![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
...finns utanför Ljungby. Närmare bestämt Byholma.
Imorgon stängs det för besökare. Sedan mitten på juli har man kunnat flyga helikopter över området. Totalt har närmare 60 000 turister varit och tittat på ett helt enormt timmerlager. Detta timmerlager motsvarar 1% av all skog som blåstes ner den 9 januari ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Det kallar jag stora timmerhögar det, mycket större än dom som finns i Hjältevad på NOJ
![]() Såg en artikel om dessa timmerhögar i Aftonbladet för några veckor sen också.
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Snacka om stort
![]() Hur många kubikmeter timmer är det på ett ungefär?
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Herrejösses, dit skulle man ju kört o kollat!
Har sett en del bilder på tv men att det var så STORT trodde jag inte! Så du var uppe o flög med? Häftigt! ![]() Undrar hur många polys det skulle ta att få in en sån hög i en simulator...
![]() |
#5 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
800 000 kubikmeter är det när de nu stänger. Det ser groteskt ut när man ser det i verkligheten... ofattbart stort.
Helikopter kan man flyga imorgon också (sista dagen) mellan 11-17 för de som bor i närheten. 300 kr för 6 min flygning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
|
![]()
1%
![]()
![]() |
#7 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]()
Jädrans vilka högar!! O det ska vara bara 1% de e svårt att tro. Större högar får man leta efter :P
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Wow! Det där var inte lite timmer. Någon som vet vad som händer med allt nu? Säljs det, eller är det är dåligt nu när det legat ett tag?
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Ja, man hade haft lite att stoppa i brasan nu till vintern
![]() Men det är ändå konstigt, jag jobbar på brädlagret på Granngården, att det är brist på timmer...Vi får inte riktigt ihop det..Men det kan ju vara så att sågverken inte hinner med allt detta.. Var någon som frågade vad det skulle bli av allt detta... Jag har i varje fall läst att en del av detta (Kan man säga "en del" om denna mängd???) kommer att säljas utomlands bland annat till Baltikum...Och det är ju klart som korvspad, vi själva klarar ju inte av att ta hand om detta... Sen finns ju risken att det är en hel del som blir förstört, det måste ju finnas mängder kvar i skogarna ochså vad jag har förstått... MVH Kenneth
![]() |
#10 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Där har man åkt förbi.
Undrar om allt försvinner innan sommaren 2008?