|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2006-03-27, 21:23 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Hägersten, Stockholm, Sweden
Inlägg: 41
|
Vad kan...
Hej
Jag har tittat lite på inläggen och sajten railsimulator.com. Förstår att man kommer att kunna köra tågen. Men hur avancerat kommer det att bli? Kommer det att vara möjligt att göra egna rutter, tidtabeller, kommer man kunna bestämma hur många tåg som ska trafikera osv? Kommer man som i Trainz att själv kunna bygga sina banor? Den sistnämnda tycker jag var en av det roligaste sakerna med just Trainz. Någon som vet? Hälsningar Richard |
|
2006-03-27, 21:36 | #2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
|
Man har inte sagt så jättemycke ännu, men att det blir möjligt att bygga själv står dock helt klart. Man har pratat om en editor-miljö, där du direkt i simulatorn simulatant hoppar över i editor-mode och gör dina justeringar... För ett sånt här program, så är det nog alldeles nödvändigt att man även kan bygga i det. Det byggda materialet blir ju sedan en gyllende PR-motor som gör at man får sälja fler spel... Precis som du nämner, det roliga är ju att bygga, precis som vi idag gör i MSTS och Trainz...
Eftersom det är Kuju som gör KRS, så kan man nog räkna med att minst all funktionalitet vad gäller AI-tåg som kommer från MSTS finns med... Även, ej i MSTS implementerad funktionalitet... Om man studerar innehåll i många av MSTS filer, så hittar man ett o annat som nuvarande MSTS inte använder sig av... Eftersom Trainz fiunnits nästan lika länge som MSTS, så gissar jag att även den funktionalitet som Trainz har idag, såsom lastning, scriptning etc finns med i båda de nya simulatorerna... Vore märkligt om det inte vore det, ansträngningen lär inte vara särskilt stor att få med det, om man har det med från början i specifikationen av simulatorn... Sammanfattningsvis, gissar jag på ett ja på de flesta av dina frågor... Även om en del är spekulativt från min sida. |
2006-03-27, 21:44 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Hägersten, Stockholm, Sweden
Inlägg: 41
|
Jag har också gissat åt samma håll som du. Skönt att få det bekräftat, ja mer eller mindre i alla fall.
Har varit borta ganska länge från tågsimulatorvärlden men har tänkt att komma igen nu och börja bygga. Har tänkt att damma av mitt projekt Västerhaninge-Nynäshamn baserat på verklig topografi. Och hade tänkt köpa Trainz 2006. Väntar nog lite med både inköp och byggstart tills jag ser vart KRS landar. Har för mig att jag läste att release blir 2006, vet du något närmare datum? /Richard |
2006-03-27, 22:00 | #4 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
|
Citat:
Kul att du funderar på Västerhaninge - Nynäshamn, mina hemmatrakter... |
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|