|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2006-08-16, 12:04 | #1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Provförsök med olika bangårdsritningar för eget vidare bygge.
Tomma bord.
Bara rälsdragning efter gamla bangårdsritningar över Köping, Munktorp, Kolbäck, Åskebro, Dingtuna och Långångskrogen. Stationerna ligger ungefär i rätt vaderstreck och samma sak med avstånden mellan växlar. O.B.S. Bara ungefär. Om intresse finns, så kan jag fortsätta att göra ungefärliga stationer efter dessa gamla bangårdsritningar, som jag har hittat på nätet. Åskebro och Långångskrogen har inget mötesspår, så dom är bara dragna rakt över bordet. Att bygga upp t.ex. Köping som det har sett ut. Förstår nog dom flesta, att det är mer eller mindre omöjligt. Då byggnader och annat saknas. Tanken är mer, att bara spårplanerna ska komma till användning. Sen står det er fritt att byta namn och ändra själva i dessa spårplaner, som ni vill. Så jag gör ett prov och lägger upp 6 st olika stationer i denna cdp-fil. Så får ni bygga som ni vill, med dom. Som sagt, finns intresse. Så kör jag på, med fler bangårdsritningar på samma sätt.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2006-08-16 klockan 19:53. |
|
2006-08-16, 12:11 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
Kan du berätta var du hittade ritningarna?
2006-08-16, 12:16 | #3 | |
|
Citat:
http://217.197.57.186/forum/showthre...ight=skallesta
2006-08-16, 15:14 | #4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
Ett mycket bra intiativ Bengan, får tacka så mycket!
2006-08-16, 19:56 | #5 |
|
Glömde att lägga till, att bangårdsritningen är instoppad i mappen för varje station.
Där ser man var lastkajer, lokstall och annat ligger på ett ungefär.
|
|