![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag laddar upp beta-versionen av GSJ Lok1 litt A. Testa och prova och meddela mig synpunkter!
Dessa saker har jag själv i åtanke att åtgärda: 1. Ångvisslan låter rätt men ger ingen ånga (scriptad!). 2. Spillångan från cylinderdräneringen försvinner vid fart! 3. Ångan från cylinderdräneringen ser ut som "Såpbubblor" som stiger! 4. Strålkastare ej ännu implementerat! 5. Script till koppel under arbete! 6. Loket tål inte skarpa kurvor för bakre löphjulet "hänger då i terrängen"! 7. Ångan från cylinderkolvarna skall förfinas! 8. Caben är PB15, kanske gör en egen nån gång????? Walschaerts slidstyrning är jag väldigt nöjd med! Hoppas på kommentarer! Går loket att köra i TRS 2006 och Classics? Förslag till förbättringar! Felaktigheter! m.m. Håll till godo!
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2007-10-29 klockan 19:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Fan för dig lan
![]()
![]() |
#3 | |
Veteran
|
![]() Citat:
gör du det för det kommer nog mer, det här är "jättekul". KRS måste få tid att växa "in i byxorna" sen tror jag att KRS kan bli en lättare platform (3D-Canvas) att utveckla modeller, men det lär dröja ett tag!
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Har rättat till rökeffekter och boggierna.
Vore tacksam om någon kunde testa och meddela om det fungerar!
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
För mig funkar loket i TRS2006.
Tack så mycket för loket lan! ![]()
![]() |
#6 | |
Veteran
|
![]() Citat:
då vet jag iallafall det (har bara TRS2004 själv). Vill Du kolla lite och kommentera om du tycker något bör rättas till!
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2007
|
![]()
[quote=lan]Jag laddar upp beta-versionen av GSJ Lok1 litt A. Testa och prova och meddela mig synpunkter!
Dessa saker har jag själv i åtanke att åtgärda: 1. Ångvisslan låter rätt men ger ingen ånga (scriptad!). 2. Spillångan från cylinderdräneringen försvinner vid fart! 3. Ångan från cylinderdräneringen ser ut som "Såpbubblor" som stiger! 4. Strålkastare ej ännu implementerat! 5. Script till koppel under arbete! 6. Loket tål inte skarpa kurvor för bakre löphjulet "hänger då i terrängen"! 7. Ångan från cylinderkolvarna skall förfinas! 8. Caben är PB15, kanske gör en egen nån gång????? Walschaerts slidstyrning är jag väldigt nöjd med! Hoppas på kommentarer! Varför funkar inte loket till TRAINZ RAILWAY SIMULATOR passenger edition? Funkar loket till Svenskatåg 2004 eller Svenskatåg 2005?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]() Citat:
![]() Ian: Ditt lok fungerar utmärkt. Vilket kanonjobb du har gjort! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej Lennart.
Då var TRS2004 installerat igen. Har inte hunnit prova ditt lok, så himla mycket. Har bara kört lite hit och dit, på en liten bansnutt. Inga problem har dykt upp för mig än. Du ska ha ett STORT TACK. EDIT: Glömt krympa ner ena bilden. Nu åtgärdat.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2007-10-30 klockan 22:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Veteran
|
![]()
Tack Bengan,
det är skönt att se ens arbete uppskattat. Din miljö är väl kanske inte den rätta men det är roligt att ha dig med "på tåget". Responsen på ebuzz är lite långsam så jag har (tror jag) laddat upp mina alster på Auran. Nu är jag igång så det blir fler lok och vagnar (GSJ Lok3[Scnoa] och lok nr. 5. Sedan är det kanske dags att gå över till 3D Canvas, det finns utmärkta exempel gjorda i det programmet för Trainz! Nu sitter väl alla ute i stugorna och "Kujuar" i höstmörkret - så tolkar jag responsen! Vi hörs och ses:
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Jag har också testat det trevliga ångloket och är mycket nöjd med det. En trevlig maskin som även har sikt från förarplatsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
ånglok, gsj, säröbanan |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|