| 
	
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
		
			
  | 
	|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
| 
	 | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Nov 2005 
				
				
				
					Inlägg: 728
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Hej! Har sökt på forumet utan resultat. Hur konverterar man en modell till TRS från GMAX? Har suttit och byggt på en enkel pendeltågs-skylt ikväll, och vill nu konvertera den. Hur ska jag gå tillväga?  
		
		
		
			 
		
				__________________ 
		
		
		
		
	/Daniel  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
   
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
| 
			
			 Tidigare Arvid Nilsson 
			
			
			
			
	 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Skapa en mapp. 
		
		
		
		
		
		
			Exportera objektet till IM-format och även alla texturefiler. Lägg dessa i mappen. Gör sedan en textdokument som du kallar config. Jag kopierade en config som jag använder till alla mina byggnader och skyltar, brukar fungera men du får absolut inte använda min KUID men det tror jag redan du vet men så att du inte råkar kopiera detta och sen använder min av misstag. kuid <kuid:185092:1010:1> Denna får du inte använda region "Sweden" type "sign" description "" trainz-build 2 category-class "BC" category-region-0 "SE" category-era-0 "2000s" asset-filename "Namnet på objektet" username "Namn på objektet" thumbnail author "Daniel" organisation "'" contact-email "Din emailadress" license "" kind "scenery" Asset-filename måste vara exakt samma som namnet på Im filen och mappen allt ligger i. Username är det som står i trainz. Tips: -Tänk på att texurerna måste vara exempel 512*512, 64*128, 256*1024 etc.. -Använd aldrig ÅÄÖ i något sammanhang Lycka till!  
		
				__________________ 
		
		
		
		
		
			Arvid Nilsson Senast redigerad av Arre den 2007-12-29 klockan 23:42.  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Nov 2005 
				
				
				
					Inlägg: 728
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Och då kommer frågan, hur exporterar jag till IM format?
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	/Daniel  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Jul 2002 
				Ort: At the east side of nothing 
				
				
					Inlägg: 1 024
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			laddar ner "Trainz Asset Creation Studio" från Aurans hemsida. Sök här på forumet för en up-to-day länk.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Nov 2005 
				
				
				
					Inlägg: 728
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Hur får jag filen till en cdp fil sen då?
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	/Daniel  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
| 
			
			 Tidigare TriQz 
			
			
			
			Reg.datum: Nov 2006 
				Ort: Göteborg, Westra Goataland 
				
				
					Inlägg: 684
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Gör så här... 
		
		
		
		
		
		
			"Clone" en annan byggnadsfil och byt ut informtionen med din... Glöm inte att byta ut im filen också! Så gjorde jag första gången! 
				__________________ 
		
		
		
		
	 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
		
  | 
	
		
  |