|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2009-01-16, 14:32 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2009
|
Var kan man beställa msts?
Sho! Jag hade tänkt köpa msts då jag tycker det verkar kul med tågsimulator, har hållit på med lite andra sorter av simulatorer och tycker detta verkar intressant. Är nästan säker på att jag vill ha msts men det finns andra som t.ex. Trainz som verkar lockande också. Vilket borde jag ta? Var kan jag beställa?
Alla svar är uppskattade |
|
2009-01-16, 14:45 | #2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Här hittade jag ett ställe som säljer det för 99 svenska pengar;
http://www.spelbutiken.se/catalog/pr...usive)--for-pc Angående Trainz, Rail Simulator eller MSTS... Kolla runt på forumet här (vilket du nog redan gjort kanske?) och bilda dig en egen uppfattning... Eftersom MSTS är så pass billigt, så är det ju inte så dumt att faktiskt skaffa sig flera simulatorer... De olika simulatorerna är ju lite olika i sitt sätt att fungera och det är ju lite vad du själv vill ha. Min bästa rekommendation är nog att köpa både MSTS och Trainz... Eller varför inte Rail Simulator? Den har inte svenska fordon än, men det är ju på väg att ändras på... |
2009-01-16, 15:44 | #3 | |
Medlem
|
Citat:
|
|
2009-01-16, 16:22 | #4 | |
Guest
|
Citat:
Aerosoft.de: http://www.aerosoft.de/cgi-local/rd/...370,5087705310 är en bra sida med bra kommersiella Addons till MSTS: De, enligt min mening är de bästa verkliga rutterna till MSTS är alla de Scweiziska payware-rutterna hos Simtrain: http://www.simtrain.ch/simtrain/eng/en-main.htm Söker du däremot gratis rutter och vagnar, Freeware addons: Train-sim.com: www.train-sim.com det äldsta och största communityt till MSTS, detta är en bra start, dock måste du registrera dig för att komma åt filarkiven. Det mesta är amerikanskt, dock finns bl a New York Subway med, samt en massa amerikanska rutter. The Train: http://www.zugsimulator.de/new/_cms/...new_lang_is=en är en anna bra freewaresite, där det fokuseras mest på tyskland, Schweiz m.m. Här behöver du inte registrera dig, med att ladda ner kan vara problematiskt, då man prioriterar registrerade användare. Railserve: http://www.railserve.com/Computers/MSTS/ är en länksida till mycket MSTS material, en bra sådan. http://www.railserve.com/Computers/MSTS/Web_Sites/ här hittar du länkar till MSTS, både freeware och payware Trainss: http://www.trainss.com/?lng=en diskuterar nyheter i MSTS-världen, och där kan du också hitta mycket freewarematerial. Och slutligen, om du letar efter svenskt material, så är www.banbyggarna.se det givna alternativet. Dock rekommendrar jag att man kör MSTS på "internationell nivå", eftersom det ger fler möjligheter, med mer verklighetsbaserade rutter. Lycka till! Senast redigerad av Byggare Bob den 2009-01-16 klockan 16:52. |
|
2009-01-16, 17:17 | #5 |
Medlem
|
Tack för alla bra svar!
|
2009-01-16, 17:39 | #6 |
Tidigare Traindriver94
|
MSTS finns för 59kr på vissa sidor, ska se om jag hittar en
EDIT Det finns kanske bara i affärer. Kolla runt lite på game osv
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! Senast redigerad av Micke.L den 2009-01-16 klockan 17:41. |
2009-01-16, 15:55 | #7 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
MSTS, Trainz och Rail Simulator
Alla tre simulatorer (MSTS, Trainz och Rail Simulator) är bra (tycker jag) på olika saker. Här ser du vad jag tycker om de olika simulatorer:
MSTS: Många bra svenska tåg. /50% Svårt att bygga rutter. /50% Trainz: Enkel ruttbyggare. /100% (Tillskillnad från MSTS) Dålig grafik. /50% Rail Simulator: Bra grafik, Människor som rör sig och det går att öppna dörrarna på alla tågen. /100% (Denna simulator är dyrast av dem alla.) Jag har alla tre tågsimulatorer. Tycker alla simulatorerna är bra. Men på olika saker. Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-01-16 klockan 15:58. |
2009-01-20, 23:50 | #8 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2008
|
Citat:
|
|
2009-01-21, 02:10 | #9 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
Ett genmäle
Jag har trainsimulator,trainz 2004,06,09 samt railsim jag vill nog påstå att valet av sim beror på vad man vill göra bygga rutter, bygga objekt eller bara köra runt Sen är det naturligtvis viktigt att välja simulator beroende på hur kraftfull dator man sitter på, ingen ide att köpa 09 eller rilsim om man har en gammal pensionerad harv. Glöm ej heller att valet är beroende av vilket OP man har i datorn att dömma av genmälet i forumet bör man nog välja 09 eller RS om man kör Vista. vill man bygga modeller så avgör vilket 3d program man har valet av sim. Efter att kört runt och byggt lite måste jag påstå att 09 förmodligen har störst potential för framtiden framförällt med den nya exportmotorn till 3Dsmax upp till R8an detta i kombination med kapacitetsökningen av polygoner och det nya sättet att jobba med texturer ser väldigt lovande ut. Men glöm ej att de mesta som nu ligger ute är bara 06 grejor som snyggats till litegran. Det är däremot väldigt viktigt för 09ans framgång att nya och rätt utförda saker kommer upp på nätet gammalt material som fixats till gör ingen glad. Ytterligare en eloge till Aurans nya utvecklingsforum för 09an det sparar många timmar i utvecklingen av nya modeller Ang DLS så har jag väldigt sällan några som helst problem (kan vara beroende på att jag har FC ticket) och att jag unviker de tider när alla "småglin" förlåt uttrycket kommer hem från skolan och börjar tanka ohämmat. Glöm ej att många gånger ligger inte felet hos Auran utan på den internetleverantör man har kapaciteten över Atlanten är många gånger löjligt låg och som bekant så är det ju inte bara tåg som laddas hem från USA. Fördelen med det system som Tranz (DLS)har är att många Kuid används i flera saker, lek med tanken att du laddar ner 100 olika objekt i MSTS måste du ladda ner ALLT 100ggr i Trains laddar du ner 1 ggn därefter fyller du på med de delar som är specifika för varje modell Kolla ex JK växlar och spår till trains 1 nerladdning av texturerna till ett 50tal olika modeller Senast redigerad av pussgurkan den 2009-01-21 klockan 02:23. |
2009-01-21, 20:15 | #10 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
Msts-2
Ja... jag skulle nog välja MSTS-2 som kommer snart, med finare grafik, tåg, rutter M.M. Här kan man köpa det snart. Men det går att boka. www.webhallen.com/prod.php?id=18451
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|