|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2009-02-19, 22:23 | #1 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
Himmelen..är den så ful?
Hej
Har äntligen satt in min nya stora disk, så nu kan jag börja planering för ev.install av KRS! Nu till min fråga och ett ÄRLIGT svar vore kul att få Jag tyckte aldrig om himmelen i TRAINZ, den såg "målad" ut på nått fult vis. Är det samma med KRS? Tycker att man ser på många bilder från KRS, att himmelen verkar vara målad där oxå. Om man ser på himmelen i MSTS (fotorealistisk), så är den ju grymt snygg, med animerade moln mm Någon som vågar svara....
2009-02-19, 22:34 | #2 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
det finns en hel del arbete kring detta, jag ska se om jag kan hitta den tråden åt dig, jag kan ju faktiskt delvis hålla med dig, men jag har sett bilder där den är otroligt snygg!
http://forums.flightsim.com/vbts/sho...&highlight=sky där är den! Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2009-02-19 klockan 22:37. |
2009-02-19, 22:37 | #3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
det är väl ungefär som så, att himlen är så ful "out-of-the-box". Precis som MSTS va, när den va ny.
Men, det som Marc (igen...) har gjort här, piggar ju upp: Fler bilder i tråden "Sky is the limit" här: http://forums.uktrainsim.com/viewtop...?f=216&t=91277 Ett antal inlägg ner, så påpekar Derek att det finns en del att skruva på, för att få till en bra himmel och Marc visar ju uppenbarligen att det går. Man får välan tänka på att utvecklarna nog inte är i samma klass som freeware-rörelsen på att göra olika ingående saker i en simulator. Och lika bäst det tycker jag, bara dom visar på möjligheterna, samt är bäst på att utveckla spel. Add-on gör vi bättre själva. |
2009-02-20, 21:29 | #4 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
Snygga bilder, men utan animering !!!!!, ärdet inget att ha
Att man förmodligen måste betala för himmelen, fårvånar mej inte ett dyft....
|
|