![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej
Jag har fått en ny dator. ...räknar inte direkt att Trainz ska funka. ...men jag testade att installera det, men när jag skulle starta spelet så fick jag upp detta fel meddelande. Vad är det jag saknar till min dator? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Ladda ner senaste drivrutinerna till grafikkortet. Testa att byta till DirectX eller openGL. Kör trainz som administratör. Något av det kanske funkar.
![]()
![]() |
#3 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Du kan se vad du har för grafikkort, drivrutiner, directx-version m.m om du skriver DXDIAG i kör. (Startmenyn --> Kör) och i Vista har jag för mig det står Sök istället för kör.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Håll ner "windows-knappen" mellan Control och Shift och tryck R så startas kör-rutan på vista.
![]()
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Visserligen har jag MVG i datorkundskap, så jag borde veta var man hittar Kör.. Till grafikkortet. DirectX-version 11. Minne 2048 MB RAM 1,66Ghz Processor. Intel. Mitt bildkort i den datorn är Namn: Intel(R) 945 Express Chipset Family. Kretstyp: Intel(R) GMA 950. Vad Trainz kräver det har jag faktiskt inte koll på ![]() Någon som har det? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Systemkraven för Trainz ser du på baksidan av fodralet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Är det TS2009 du inst, så är det tveksamt om det räcker till.
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2010-01-31 klockan 20:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|