|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2010-09-18, 19:34 | #1 |
Tidigare Traindriver94
|
Vad har ni på gång till Railworks?
Jag hade för mig att det fanns en sån här tråd, men jag kan bara inte hitta den..
Hur som helst vore det kul att veta vad alla håller på med. Det kan vara saker som annonserats i forumet redan, eller sådant man planerar att börja göra. Jag då som håller mig till ruttbygge fortsätter arbetet med min Bergslagsbana. Just nu är det 2 färdiga linjer som släppts, och det jag håller på med nu är ytterligare 2 linjer. När jag har tid och lust så arbetar jag med Skånebanan. Där har jag inte kommit långt utan håller fortfarande på med Hässleholm (stor och komplicerad stad) I framtiden så ska jag försöka bli färdig med Skånebanan till Kristianstad samt släppa en beta av Ostkustbanan, som är långt ifrån klar, men någon kanske vill ta upp byggandet av den igen. Vad har NI på gång?
2010-09-18, 21:11 | #2 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
Jag håller ju på med Stångholmsrutten.
|
2010-09-19, 00:40 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
Brukar inte hålla på och posta listor med vad som är på gång eftersom projekt stannar av och tar längre tid
än man tror men jag kan väl göra ett undantag nu när vi försöker etablera samarbetet mellan simulatorer. Lok: Z66 & V4 med Marcus G, T46 + finns fler saker på planeringsstadiet Rälsbussar: hela Hilding Carlsson familjen från MSTS, stålrälsbussar av Y6 familjen + finns även här ytterligare saker på planeringsstadiet Personvagnar: fler varianter på P80-vagnarna (både vagntyper och målningar) + planer även på andra personvagnar Godsvagnar: malmvagnar av typerna Uad, Uadp & Uadk annars inget planerat (tycker det ser rätt bra ut i RS/RW med moderna europeiska godsvagnar). Andra objekt: uppdatera huspaketet med förbättrade modeller och fler typer, fler saker som behövs längs linjen, underhålla och vidareutveckla svenska och norska signaler tillsammans med newS Konverteringar av saker som våra vänner på Trainz-sidan delar med sig av. Räknar inte med att vara klar med detta innan jul! /æ |
2010-09-19, 02:40 | #4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Många idéer finns det, men det kan ju vara käckt att få lite färdigt oxå... Så jag begränsar mig till att enbart räkna upp sådant som på ett eller annat sätt visats eller mumlats om;
Allt görs tillgängligt även till Traniz såklart. Senast redigerad av Mazz den 2010-09-19 klockan 02:57. |
2010-09-19, 02:46 | #5 |
Tidigare Traindriver94
|
Åh, ett X2 vore ju underbart att få ut! Men du ska bygga i den ordning du vill
2010-09-19, 02:52 | #6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Jo, det projektet är ju en lite udda fågel bland alla gammelfordonen, men en X2 skulle förmodligen inte vara fel för många som kör modäärnare... men jag har dock dåligt med detaljbilder och ritningar som inte är så särskilt detaljerade.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|