|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2011-05-15, 11:26 | #1 |
Tidigare Traindriver94
|
Problem med RW!
Tjena!
Jag har lite problem med mitt RW2. Vissa grejer vill inte synas i spelet. T.ex så är mitt tåg (som medföljer i IOW-rutten) genomskinligt när man sitter i hytten. Man ser bara svaga konturer av vad som är vägg och fönster, men allt är genomskinligt förutom vissa intstrument t.ex hastighetsmätare. Sen kan jag inte heller se den gråa skyltstolpen som Mawkish har gjort. Jag kan se alla skyltar och skyltstolparna i olika färger, men inte den gråa. Eller jag kan se den precis när jag väljer den och att jag ska placera den, men den försvinner/blir genomskinlig efter typ 1sek. Har också problem med vissa engelska lokstall & gantrys som inte heller vill synas. Nån som har någon aning om vad problemet kan vara? Det slutade fungera när jag omformaterade datorn. (Då sparade jag alla nedladdade rutter samt Bergslagsbanan i en RWP-fil för att slippa ladda ner dem på nytt, men det kan väl knappast vara det som är problemet? För det är bara objekt jag har problem med..
2011-05-15, 13:15 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
Om du har ett ATI/AMD grafikkort så kan du kontrollera att "Anti alias quality" inte står i läget "adaptive AA" i control center testa multisample eller supersample istället. Hade liknande problem själv och tydligen gillar inte RW adaptive metoden.
2011-05-15, 18:34 | #3 |
Tidigare Traindriver94
|
Helt rätt! Stort tack, bjuder på en bild som tack för hjälpen!
2011-05-15, 23:59 | #4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
Gött att det hjälpte och tackar för bilden den värmer speciellt efter en utskåpning av mumindalen(finland)
|
|