![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Snart ska jag släppa min X10. Så här kommer lite "features" och prestanda.
Vill passa på att tacka Daniel Slätt för sina ljud till tåget! ![]() FEATURES; # Realistiskt ljud. # Försiktigt framarbetat engine spec för största körglädje! # Digital hastighetsmätare som sitter där den borde! # Foto-realistiskt hytt. # Öppna och stänga dörrarna? Nej, det sköter tågvärden! Och stanna tåget rätt, annars får du ett ilsket pip som säger till dig att rätta till din position! # Ny Night-cab! # ATC funkar på rutter med ATC. PRESTANDA; Gas-spaken är uppdelad i fyra steg. 25, 50, 75 och 100% pådrag. Bromsspaken är uppdelad i 8 steg för mjuka inbromsningar. Hastighet; 1 = 24 km/h 2 = 53 km/h 3 = 82 km/h 4 = 118 km/h STH = 110 // Dessa hastigheter är tagna från en raksträcka med bra räls. Altså kan toppfarten för de olika gasstegen variera beroende på vilket skick rälsen är i osv. Tåget är ett tåg bestående av 4 dubbelenheter. Om intresse finns så kommer jag göra fler versioner. Tyfon; Kort Signal = SPACE Lång Signal = + Tåget har ganska kraftiga bromsar, så för att inte slänga runt passagerarna bak i vagnen, dra nytta av alla 8 bromssteg! Om intresse finns kommer jag släppa henne nu i dagarna! ![]() Mvh Pettersson |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
118 km/h ??? Vänta, låt mig skicka min train.dat istället!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
Har skickat en train.dat om du vill använda den...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Har nu uppdaterat Train.dat, tåget prestanda är nu;
1 = 49 km/h 2 = 72 km/h 3 = 102 km/h 4 = 147 km/h Senast redigerad av GBSF den 2011-08-05 klockan 04:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Går det inte att få till mer än 4 körlägen i openBVE? De flesta moderna svenska fordon har ju steglöst pådrag och broms...
![]()
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2010
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |