|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2011-11-01, 04:56 | #1 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
Windows 7 Home Premium SE OEM, 64bit, SP1
Hej
Windows 7 Home Premium SE OEM, 64bit, SP1 Kan man lita på att detta OS klarar av att köra MSTS med? Jag skall nog köpa det för att kunna ha mer minne till RW3, men vill ju även kunna köra MSTS
2011-11-02, 22:12 | #2 |
Veteran
|
Men någon borde ju ha detta OS
Hej
Är det verkligen ingen här på forumet som kan svara på min fråga? Det jag är orolig för är att jag läst* att 64 bitar stöds av mycket få spel. Men någon borde ju ha detta OS och kan ge ett rakt svar *http://www.e-buzz.se/forum/showpost....22&postcount=2
Senast redigerad av Hawk den 2011-11-02 klockan 22:27. |
2011-11-02, 23:00 | #3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Hej!
Min bärbar dator Acer har Win 7 Home Premium ver. 6.1.7601 Service Pack 1 build 7601. x64 bit MSTS fungerar utmärkt. Jag väntar svar av enl: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31183 Min stationär dator har XP Home Edition, den har jag haft länge nu.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2011-11-02 klockan 23:01. |
2011-11-02, 23:14 | #4 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
Jag har en Windows 7 med Professional-versionen och SP1 (64 bitar). Det fungerar riktigt bra, men nu gällde det i och för sig Home Premium.
Fast det är nog ingen större skillnad på kompatibiliteten. |
2011-11-02, 23:31 | #5 | |
Veteran
|
Jag citerar inlägget som låter kryptiskt.
Citat:
2011-11-03, 00:17 | #6 |
Medlem
|
Stöd för 64-bit(istället för 32 bitars), gör att du kan utnyttja ram-minnet till fullo (32 bitars har nån slags begränsning vid runt 4 GB).
Alltså, även om du har 8 GB minne i datorn, kommer du inte kunna använda allt om du har ett operativsystem eller ett spel som inte stödjer 64 bitar. Railworks stödjer, vad jag vet, inte 64-bit utan bara 32-bit. Det gör att Railworks bara klarar av att använda max 4 GB ram minne och resulterar i att även om man har mer än så i datorn, får man inte bättre prestanda i spelet. Vad gäller din fråga om Windows 7 är det inga problem, jag kör Windows 7 Home Premium och har aldrig haft problem med MSTS (Annat än att det ser bra fult ut på en Wide screen-skärm). Däremot, bör man känna till att Raildriver INTE funkar med MSTS under Windows 7 - det är dock PI Engineering öppna med.
|
|