|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2013-07-28, 02:18 | #1 |
Medlem
|
Gotlandståget
Tack vare flera medlemmars insatser så har smalspåret kommit ut och flera fordonsprojekt är på gång. Jag som ruttbyggare vill börja med något litet nu när jag har lärt mig hur RWDecal funkar fullt ut, Så jag satte igång och att dra smalspår på Gotland och så här blev det:
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
|
2013-07-28, 15:48 | #2 |
Medlem
|
Woops! Fel kategori! Nån moderator får flytta denna tråd till Landskapsdesign.
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
2013-07-29, 20:54 | #3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Kul att du bygger en smalspårsjärnväg! Hoppas på lite tåg nu bara...vore fint om nån kunde göra en Yp (kanske av Y6an?). Vore skoj med Västervik-Hultsfred och Lennakatten också...
2013-07-29, 22:25 | #4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
Tror att du menar en YP och inte Yp.
Yp är en tvåaxlig Hilding Carlsson buss som de jag gjort till MSTS och står på listan att konverteras till RailWorks. YP är de smalspåriga boggierälsbussarna av femtiotalstyp som ser rätt lika ut en Y6 men det är ändå stora skillnader. Att bara smalna av en Y6 blir inte så lyckat. YP är för övrigt även de byggda av Hilding Carlsson och var av HCs egen design medan Y6 var en SJ konstruktion. HC byggde även normalspåriga stålrälsbussar men de såldes endast enstaka exemplar till SJ och TGOJ. /æ |
2013-07-29, 22:38 | #5 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
2013-08-12, 20:24 | #6 |
Medlem
|
YP är något jag själv skulle vilja se till RW på smalspårsbanorna... En framtida plan om Stångådalsbanan & Tjustbanan tillsammans med Hultsfred-Västerviks järnväg ligger i min idéhylla...
Här på GHJ så har jag byggt lite av de material jag har för RW, för att få till div. bodar, samt fixat en ek till Eken hållplats, och kompletterat bomanläggningen intill.
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|