|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2013-10-13, 23:01 | #1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Tågsimulator på rätt sätt..
http://www.youtube.com/watch?v=kqTEQ1OpIGw Fyfasen va häftigt!
2013-10-16, 04:26 | #2 |
Veteran
|
Hej
Nej där håller jag inte med dig Pierre, så kör jag aldrig. Jag vill se tåget när jag spelar. Men det visste du väl redan..
2013-10-16, 23:11 | #3 |
Hedersmedlem
|
Nej, jag vet att du hellre ser hela tåget. Jag är lite både ock, vill se från hytten när jag kör och kunna kolla runt utvändigt, vid stationer..
Tycker dock hytten han byggt var riktigt häftig. Vad jag fattade, så kan man inte göra detta i Railworks (tyvärr), då det inte går att koppla in alla reglage/mätare. Men i Zusi går det. Undrar om det skulle fungera i MSTS/OR? Vore läckert med en fungerande Rc-hytt och MSTS!
2013-10-16, 23:28 | #4 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
X2-simmen som står på museet i Gävle är ju en simpel variant av MSTS i en riktig förarhytt.
Det finns för övrigt helt klart en hel del i den som skulle kunna förbättras, men något intresse visades inte från museets sida. Då menar jag inte att fler funktioner skulle byggas in, eftersom den främst riktar sig till barn, men den skulle inte må dåligt av en ordentlig upprustning...
2013-10-17, 00:28 | #5 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
Citat:
Personlig tycker jag bäst om att sitta längst fram i tåget och dra i spakarna när det gäller simulatorer, så detta, det är ju skithäftigt! Går det att göra liknande med tex. Trainz?
Visningsalternativ | |
|
|