|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2014-05-24, 17:43 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Få tillgång till fler lok vid Scenario-bygge?
Om jag skapar en Quick Drive kan jag tex välja att köra Class 395 på en tysk rutt, tex Münich-Augsburg. Men, om jag bestämmer mig för att skapa ett Scenario på Münich-Augsburg så kan jag bara välja tyska lok. Det verkar styrt någonstans att till rutt X får bara lok X användas.
Jag vill nu skapa ett Scenario på London - Peterborough där jag vill köra ett Class 395 men det går inte att välja ett Class 395 där. (Förmodligen därför att det i verkligheten inte går några där, men ändå...) Vet någon hur man lägger till lok/consists i rutter?
2014-05-24, 20:53 | #2 |
Medlem
|
hmm, finns ett objektfilter som laddar in speciella objekt och fordon till en rutt så det inte tar världens tid att ladda in allting du har i din burk till en rutt.
I den vänstra rutan finns det en blå box och en pil, klicka på den så dyker det upp en ruta till höger. Där finns det en roll-down lista på en massa skapare, t.ex. RSC (Heter Dovetail Games i strukturen). Där kan du bocka i t.ex. Kent High Speed i den mittersta rutan, så laddas bl.a. Class 395 in. Observera att 395 bara visar km-tal när den kör med catenary´s uppfälld, och inte Miles, som den annars ska göra utanför HS1.
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
2014-05-24, 21:19 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Jättestort tack för hjälpen ADDE!
Det var precis det som behövdes för att få Class 395 körbart i London - Peterborough.
|
|