Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-10-02, 10:12   #1
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard Svenska vägskydd fungerar inte längre med TS2015.

Hej!
Ja, nu funkar svenska vägskydd inte längre med TS2015. Bommarna går inte ner. V-signalerna funkar rätt och likaså VF. Det är trist att våra svenska saker ska behöva påverkas av TS-uppdateringar så de upphör att fungera.
Så jag funderar på att lägga Trollhattan på is och fortsätter Bergensbanen istället. Bergensbanen har samma färg på bommarna som i Tyskland.
Totte besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 12:35   #2
Totte
Hedersmedlem

Standard

Inte bara bommar, utan även SE-X00-32signal. De visar vitt blinkande sken istället för rött. Det är kaos det här!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 12:38   #3
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Men Totte... En konstruktiv fundering i all välmening...

För att de svenska vägskydden nu inte fungerar, så betyder ju inte det att dom aldrig någonsin mer kommer att fungera, det är väl synnerligen rimligt att anta att problemet kommer lösas förr eller senare. Under tiden kan man ju bygga vidare oavsett det här bekymret. Så Trollhättan behöver du väl inte lägga på is för den här sakens skull?

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 14:48   #4
Totte
Hedersmedlem

Standard

Nä precis Mazz, jag lägger inte på is för alltid. Tror du att Dovetail Games bryr sig om oss i lilla Sverige?
Det är trist att det är alldeles för få RW-medlemmar just nu som vill kommentera.
Jag har just kört Jönköpingsbanan och det visar också fel med.
Gammal 2014-10-02, 17:16   #5
Hgv
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Standard

Följer svenska vägskydden TS standard? Går det att programmera om dem så att de fungerar mer förutsägbart? Någon som är insatt i TS-scriptning som vet?
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 00:19   #6
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Nä precis Mazz, jag lägger inte på is för alltid. Tror du att Dovetail Games bryr sig om oss i lilla Sverige?
Det är trist att det är alldeles för få RW-medlemmar just nu som vill kommentera.
Jag har just kört Jönköpingsbanan och det visar också fel med.
Nää, jag tror knappt DTG bryr sig speciellt alls om addon-byggare överhuvudtaget om jag ska vara ärlig... Oavsett vilken del av världen som önskar nått. Det är inte dom som DTG lever av... Lite fyrkantigt uttryckt kanske...

Dock så är det ju lite av en grundfunktion med fungerande vägskydd och beroende lite på vad som behöver göras så kanske det inte löses av DTG...

Så budskapet är egentligen att visserligen trist att det nu slutat fungera för stunden, men det känns inte som ett hopplöst problem om man säger så. En ide skulle ju dessutom kunna vara att kontakta skaparen/skaparna av vägskydden.

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 01:04   #7
Totte
Hedersmedlem

Standard

Det är nog newS som har skapat dem. Frågan är om han har tid, för han nämnde att han har mycket annat att göra.

Senast redigerad av Totte den 2014-10-03 klockan 01:19.
Gammal 2014-10-03, 09:08   #8
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Fråga newS om han kan uppdatera dom, men tycker inte du ska hänga upp dig på dom. Förr eller senare kommer dom bli uppdaterade, så fortsätt bygg på rutten! Ser fram emot denna rutt till RW, med tanke på hur bra den blev till MSTS..

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:24.