![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2013
|
![]()
Lägger in både gamla och nya byggen av allehanda slag.
Ni får säga till om jag tar upp för mycket plats här i tråden modelljärnvägar. En vagn som jag vet att McDoz brinner för är F1-F5. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Rätt benämning på vagnen är FV1
Byggsats ifrån Roland Everman. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Nej, Bo - du tar definitivt inte upp för stor plats. Jag är så imponerad, inte minst därför att jag är en f d modellbyggare, dock av gamla fartygsskrov. Ögonen och motoriken i fingrarna ät inte vad den var förr, så du får ersätta.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Trevligt att få denna feedback Nils.
Tråkigt när man vill, men kroppen inte vill vara med. SGGJ En ovanlig modell i dessa sammanhang, är denna BCo vagn som sedermera en vagn fick bli ombyggd. Historiken går att läsa här. http://www.historiskt.nu/normalsp/sg...motorvagn.html SGGJ BCo. ![]() Ombyggd till SGGJ Mo BCF 1 ![]() Här i par. ![]() Lanterninen. Har försökt att få till etsat glas. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Min hobby arbetsplats som har blivit flyttad mellan olika rum och där jag försöker hålla iordning, men blir oftast storstädning efter ett tag.
![]() Åker jag iväg 1-vecka till en plats där jag kan koppla av ifrån storstadslivet, så har jag en transportabel väska med mig så jag kan även då hålla på med min hobby. ![]() Och platsen jag kopplar av på, har jag även byggt i en förenklad modell av. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Sista bilden... gud va fint. Vill gärna boka en veckas semester där tack! Lite mer gräs, skog, och en sjö tack!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|