|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2016-08-08, 19:37 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 324
|
Ännu ett f.d. privatbane lok....
närmare bestämt SJ L26 1766 (F.d. HNJ P6b 18).
HNJ beställde år 1902 2 stycken mogul lok av Nohab. De skulle sättas in i den ökande passagerar trafiken på HNJ. När SJ tog över HNJ 1945 omlittererades de till L26 1765 resp. L2 1766. De kom dock att fortsätta sin tjänst på HNJ banorna och då främst mellan Landeryd-Falköping. Loken togs ur tjänst under mittan av 1950-talet och skrotades strax därefter. STH sattes till 80 km/t och dragkraften till 5,6 Mp. Modellerade lok skrotades i Vislanda år 1957. Vattenförråd 11,0 kbm. Kolförråd 5,0 ton. Fönster/dörrar öppnas/stängs slumpmässigt. Det finns endast en TANE version(4.3) till denna lok typ. Giltiga tangent bords inmatningar eller tryck på avsedd enhet i hytten. Controlset DCC/Cabin mode understöds endast i TS12 eller TANE: Gå till Surveyor mode.(Behövs bara göras en gång om du inte redan gjort detta) Tryck "Main menu" Under TS12:___________________________Under TANE: Välj Options__________________________ Välj Settings och sedan ________________________Control Settings Gör nu enligt bilden: Kolla nedan 2 anmärkningar efter att ha laddat ned SJ L26: 1. Om du inte redan laddat ned hytt (Swedish oldstyle steam cabin) så: Välj "Swedish oldstyle steam cabin for TS12 or TANE" 2. Om du inte redan laddat följande: Välj kategory STL software under fliken Download och ladda ned de 3 CDP filerna. Nedladdas från: http://jocomms.webs.com |
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|