|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2016-12-10, 18:29 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
Använda kartan i Route builder?
Hej!
Håller på med en scenario och har alltid varit tvungen att "åka runt" med kameran till de olika stationerna m.m. Finns det möjlighet att ta sig runt med hjälp av kartan? Hade underlättat en hel del.. |
|
2016-12-10, 20:30 | #2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
|
2016-12-10, 20:47 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
Hej Totte!
Jag menade inte Google Maps, utan jag tänkte på kartan som finns inne i Route buildern. Tex om jag vill skapa ett scenario i Trollhättanrutten, och jag lägger ut ett tåg i Thn, så måste jag sen "åka" med kameran till en annan station och lägga ut ett tåg där. Det jag undrade var om det på något sätt går att förflytta sig i banan med hjälp av kartan istället. |
2016-12-10, 21:26 | #4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Om du är i kartan, klicka dit du vill komma i kartan samtidigt som du håller ner Ctrl+shift. Klicka sedan på den lilla trekanten nere till höger och återgå sedan genom att klicka på pilen under kompassrosen till vänster.
Hoppas det blev begripligt utan illustrerande bild. |
2016-12-10, 21:53 | #5 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
Citat:
|
|
2016-12-11, 02:29 | #6 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Jag får försöka förklara med en liten bild.
Öppna kartan. 1. Flytta dig i kartan till den plats du vill till. Vänsterklicka på den punkten i kartan samtidigt som du håller ned Ctrl och shift. Alternativt kan du skriva in koordinaterna i Lat/Long-fälten. 2. Klicka på den lilla triangeln nere till höger. 3. Klicka på pilen under kompassrosen till vänster för att komma tillbaka till Route editor. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|