|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2017-03-04, 14:12 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
|
Transparenta fönster i TSxx
Hej.
Nu har jag letat på nätet i två dagar om beskrivning/tutorial/manual hur man gör transparenta fönster/objekt till TS2016. Hittar ingenting vettigt. Jag använder 3D Crafter för objekt till TS2016. I 3D Crafter ser man transparens på objektet, men när jag sen exporterar till TS så förblir den solid. Skall man i Blueprinten skriva in något? Skall texturen vara solid eller med alpha kanal? Vad är shaders? Verkar vara viktig funktion... Finns det någon bra beskrivning någonstans, step by step, eller kan någon vänlig själ berätta för mig. Inte ofta jag går bet, men nu står jag å stampar på samma plats hela tiden, hehe... Vore kul att få igång konvertering av mina objekt tillverkade för MSTS över till TS... Är snart uppe 800 svenska objekt tillverkade i TSM... |
|
2017-03-10, 13:54 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 33
|
Ingen aning tyvärr, men här verkar det finnas en detaljerad guide: http://forums.uktrainsim.com/viewtop...1071&p=1740727
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|