![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2015
|
![]()
Nu är man här igen! Min fiktiva rutt är nerlagd tills vidare och tänkte bygga Ostkustbanan på nytt!
Men det var ett tag sen sist jag gjorde sånt här med höjddata och liknande så jag skulle vara mer än tacksam om att få lite ny info om det! Sen får vi se hur långt jag kommer. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Är det en gammal rutt du har byggt eller ska du börja från scratch?
om det senare - använd följande startkoordinater, snälla! 59.6099, 16.5449 Du hamnar i Västerås, gå i scenarioläge, flyg till den ort du vill börja bygga och lämna en marker där. då blir våra rutter kompatibla och då slipper man två st. "Gävle-stockholm C"
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Direkt från scratch! Mitt gamla bygge är utdaterad och "kladdig"
Hur får jag tag i DEM data? Och hur lägger jag in och fixar till det i editorn? Btw, tråkigt med din överhettning! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Du kan ladda ner DEM data från den här sidan: http://viewfinderpanoramas.org/dem1.html sedan gör du såhär: gå in i /steam/stemapps/common/Railworks Där skapar du en mapp som heter DEM Där i skapar du en mapp som heter SRTM Placera dina .hgt-filer i den mappen så läser TS in dessa! tips, om det blir svårt att skapa rutt på rätt sätt, ladda ner min mälardalsbana så kan du bygga på det! den är fritt att ladda ner och experimentera med. Kommer få CC-SA-licens vid nästa uppdatering! Värt att kolla in först: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=36304
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Hur får jag in start-koordinaterna? Går att knappa in med kan inte trycka på create sen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Finns det möjligen någon information om hur alla spår i Sverige ligger och ser ut?
Tänkte om det finns något dokumenterat vart alla växlar och sånt är placerade. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|