![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2016
|
![]()
Nu har projektet startat med att fixa DVVJ´s Y6 i rött & vitt. Mycket jobb återstår men nedan kommer en bild på hur långt jag har kommit.
![]()
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Ser ut som en bra början det där.
Om du vill ha lite vädring på grejerna, så kan du ladda ner X16 (den eldrivna) från STL's hemsida, och använda dom texturerna som grund, du har fria händer och fötter att använda dom hur du vill i så fall ![]()
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
snygg tåget kommer basa på min banan som jag bygger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Okej va bra! Vädrat är ju alltid SNYGGT!
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Så här långt har jag kommit! och nu är det typ stopp pga krånglig textur mappning eller va det nu heter. Den röda rutan ovanför dörren är mappad på samma ställe som "gångbords grindens räcke" och lite mer texture problem.
![]()
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Detta att byggaren mappar för just den modell han gör utan att tänka på konsekvensen vid ommålning är välbekant för alla (Bengan och Ekan har genom åren försökt få mig att mappa för ommålning).
Mitt förslag är att du målar fältet där grindens räcke är mappat vitt. Ett vitt räcke kan man stå ut med men inte ett rött fält upptill i fronterna ? Bra jobbat annars !
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|