Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-05-09, 12:40   #1
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard Press release - Trainz Railroad Simulator 2004



Ny site - http://www.railroadsimulator.com/



Trainz Railroad Simulator 2004 on Track for Q4 release.

Brisbane, Australia -- May 8, 2003 -- Computer game developer and publisher Auran Games (www.auran.com) today announced they will launch their latest PC title, Trainz(TM) Railroad Simulator 2004, in Q4 2003, targeted at millions of railroad hobbyists and gamers looking for a new experience to enjoy. The title will be previewed at the Electronic Entertainment Expo in booth #436 in the South Hall of the Los Angeles Convention Center, May 14-16, 2003.

About Trainz Railroad Simulator 2004
Trainz Railroad Simulator 2004 (TRS2004) is more than driving trains - it is a total railroad experience. TRS2004 lets players operate their choice of locomotives, from the golden age of steam through to modern high-speed electrics, under a variety of challenging conditions in real world scenarios. In addition, players coordinate the movement of passengers and freight as their busy industrial world springs to life. Users can also create their own realistic environments, sculpting mountains and valleys, placing scenery objects, laying track and connecting a variety of trackside industries and towns.

"Based on two years of continual product refinement and customer feedback, we believe Auran is poised to gain a major share of this rapidly growing new genre," says Tony Hilliam, Auran Marketing Director. "We have listened to what the market wants and made everything even more realistic. We've put a tremendous amount of work into things such as steam locomotives and driving physics and are offering users a far greater sense of purpose with animated industries that use resources and output goods. We've also significantly enhanced the graphics utilizing the new Auran Jet V2 game engine."

The amount of downloadable custom content will double to nearly 20,000 unique items. "We have experienced over 1,000,000 downloads of custom content already from our Trainz Download Station," said Hilliam. "With TRS2004, we've made sure that installing this new content will be even easier so that you don't have to be a computer expert to experience all the extra fun."

"We have made impressive advances since we first released Trainz Community Edition in December 2001," stated Greg Lane, Auran CEO. "With TRS2004, we wanted to provide a deeper and more immersive experience where our users almost forget they are sitting in front of a PC. So we made everything more realistic, more interactive and more intuitive and we feel that we've really brought the whole world to life."

TRS2004 will initially be sold online at www.railroadsimulator.com and then at retail once publishers for various territories are secured.

Closed Beta testing begins in June, 2003.

Tech Specs
TRS2004 works with Windows 98, 2000, ME, and XP. Recommended minimum is P3 800 MHz with a GeForce 2 video card at medium detail settings.



/Fredrik
Forumvärd
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-05-09, 13:27   #2
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Så vad kan vi förvänta oss av Trainz Railroad Simulator 2004?

Ja på deras nya site kan man läsa bland annat detta

*Industrier både förbrukar och producerar gods

*Du kommer kunna se när gods lastas av och på godsvagnar

*Nytt enkelt system att bygga upp aktiviteter

*Full support för ånglok

*Lok förbrukar resurser som t.ex diesel och vatten

*Nya ljud

*Nya signalsystem

*Ny tågfysik

*Fasta rälsbitar (som i msts)

*Nya möjligheter för de som vill bygga egna saker nu med stöd för bump mapping, vertex skuggning och LOD

Den kompletta listan (på engelska) hittar du här

http://www.auran.com/games/TRS2004/whatsnew.htm

Så fort vi vet mer kommer vi självklart komma med mer info

/Fredrik
Forumvärd
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-05-09, 13:48   #3
Kvarne
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: STHLM, , Sweden.
Inlägg: 1 462
Skicka ett meddelande via ICQ till Kvarne Skicka ett meddelande via MSN till Kvarne
Standard

När kommer det? Näääääär? Ge mig! Nuuuuuuuuuu!!

Auran lägger ifrån sig modeljärnvägen och kliver upp ett snäpp och bygger på högnivå! Långt ifrån konkurenterna...

Aurans kontring på MsTs2? [}]



Mvh: Kvarne
------------------

6666 *Stockholms Sexigaste buss*
(Scania CR112 H10)
Kvarne besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-05-09, 17:34   #4
leoj
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
Standard

måste beta tstas om man kan det![][][] MÅSTE HA!!!!!!!!!!

/Leoj

besök gärna:
www.geocites.com/trainz_page
**************************************
allt kan misstolkas bara man är tillräkligt dum...
leoj besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-05-09, 17:38   #5
Json
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: At the east side of nothing
Inlägg: 1 024
Standard

Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeesssssssssssss, nu "slipper" jag köpa (det gamla) UTC!

leoj: Jag tror inte att man kan beta-testa det om jag ska vara ärlig!


//Json
Je voudrais louer des jumelles
Json besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-05-09, 18:44   #6
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Ang Betatestning.

Alla som betatestar måste vara minst 18 år och som läget är just nu är alla betaplatser upptagna varav jag och Kenny har plats.

/Fredrik
Forumvärd
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-05-09, 18:47   #7
Kvarne
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: STHLM, , Sweden.
Inlägg: 1 462
Skicka ett meddelande via ICQ till Kvarne Skicka ett meddelande via MSN till Kvarne
Standard

Citat:
quote:Originally posted by Fredrik

Ang Betatestning.

Alla som betatestar måste vara minst 18 år och som läget är just nu är alla betaplatser upptagna varav jag och Kenny har plats.

/Fredrik
Forumvärd
Men om man slår ner dig Fredrik och snor din plats då...?[}]

Nej men skämt och sido! Det där ser ju bara föööör bra ut! Längtar verkligen...

En fråga: Fick Auran nog av Modeljärnvägen och kände för att byta upp sig till riktiga grejor?



Mvh: Kvarne
------------------

6666 *Stockholms Sexigaste buss*
(Scania CR112 H10)
Kvarne besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-05-09, 18:54   #8
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Standard

Hej
Hoppas att dom tänder lampan i nästa version.
Med andra ord, fixar till ljuset, så att de blir mer som i MSTS.



Hawk



Hawk besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-05-09, 19:09   #9
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Som det går att läsa på Aurans sida (http://www.auran.com/trainz/news.htm) så kommer alla som köper TRS 2004 online få rabatt om man tidigare har någon Trainzversion.

Auran fortsätter alltså med sina rabattsystem enligt tidigare uttalanden.

/Fredrik
Forumvärd
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-05-09, 20:45   #10
tufftuff
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , .
Inlägg: 497
Standard

Jaja det *låter* ju bra allt det där... men vänta bara till MSTS 3 kommer...
tufftuff besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-05-09, 23:15   #11
bombardier (avregistrerad)
Avregistrerad
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 156
Standard

såg något om att det stod att Trainz Online ska komma i framtiden(ska bli roligt och digga tåg i en online värld[8D])

Ps, kolektivtrafik e bäst lol
[img]
spin.gif[/img]
bombardier (avregistrerad) besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-05-10, 02:11   #12
Cj
Senior Member
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Stockholm, , Sweden.
Inlägg: 352
Standard

Vill ha

Citat:
quote: Industries spring to life with realistic animations.
Each new industry consumes resources and produces goods. Your task, as with a real railroad, is to efficiently move theses goods and resources from one place to another and keep the wheels of industry turning.


Visible goods and passengers
No longer do you have to imagine what happens when you pull up to the coal hopper or to a station. You'll wipe coal dust from your eyes as you watch your hoppers fill up, and you'll be greeted by frustrated passengers if you're late for a pick up! You can even hop into a container crane at the port and load the containers on yourself.


Make your own railroad activities in minutes.
Place a few industries in the easy to use Surveyor editor and you have created an instant railroad scenario. Set the appropriate industry inputs and outputs as you desire and enter your overall objective - from a simple passenger run to a complex freight exercise.


Save your progress
Unlimited save slots allow you to pick up where you left off. Scenarios can theoretically continue for ever.


Steam locomotives.
Realistic physics tested by real engineers, plus amazing new sounds and special effects. You'll be wiping the sweat from your brow when you stoke the firebox. (You can also ask the auto-fireman to take over this messy task).


Locos use fuel and water.
Your steam engines will require regular watering and refilling and your diesel engines won't go far without stopping to top up your fuel tanks.


Drivers for every loco
Ever wondered who was driving all those locos? Now you can appoint drivers, each with their own personality, to take charge of your locos. Of course, at any time you can step in and lend a helping hand.


Updated Graphics
Taking advantage of the new Auran Jet V2.0 feature set, we've updated many of the graphics. New techniques such as bump mapping and vertex shaders add a whole new level of realism and graphics eyecandy. We've also optimised many of the previous features so that you can add more objects to your scenes.


New sounds, new signalling, new physics, and more...
The list is too long to mention. We've listened to your feedback and included many of the suggestions that improve upon previous Trainz versions including rain splashing on the windscreen, lat/long support for real world routes, fixed track segments, radio chatter and lots more.
*nej nu åker msts *** ner i soptunnan* [}]

Schiesse ! Grymt som attans, stackars Msts *kommer sakna det*

Kvarne: Vi byter identitet och namn till Fredrik och Kenny [}]

Fredrik: Hur mycket ska du ha [8)]

Åsido skämt, vet någon när det släpps ?

---
MvH Cj | www.aeger.net
Cj besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-05-10, 03:59   #13
poddi
Member
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: helsingborg, , Sweden.
Inlägg: 36
Skicka ett meddelande via ICQ till poddi
Standard

Hmmmmm, fasta rälsbitar. Jag hoppas verkligen att dom behåller möjligheten som de är i dag me byggandet av räls. Kommer de att gå att använda dom banorna man bygger i dag för UTC till de nya trainz?

Jag skulle påbörja ett byggnadsprojekt nu, men såg denna pressrelease och vet inte om de är lönt att börja bygga om man inte kan använda de i de nya trainz :/

poddi besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-05-10, 10:26   #14
leoj
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
Standard

dörrar som öpnnas och stängs? kommer det eller från man köra med nrp knappen 1 för resten av sitt liv??[}]

/Leoj

besök gärna:
www.geocites.com/trainz_page
**************************************
allt kan misstolkas bara man är tillräkligt dum...
leoj besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-05-10, 10:30   #15
Json
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: At the east side of nothing
Inlägg: 1 024
Standard

Hoppas på öppningsbara dörrar kan man ju alltid göra[][]


//Json
Je voudrais louer des jumelles
Json besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Press release - MSTS 2 Harald MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 105 2004-04-16 22:03
BHJ v1.1 "Inga torvransporter och missing assets" lan Trainz - Allmänt om Trainz 7 2004-02-23 19:40
Trainz railroad simulator 2004 är här poddi Trainz - Allmänt om Trainz 3 2003-10-27 13:09
Hjälp önskas... RapidHO Trainz - Allmänt om Trainz 4 2002-11-13 11:07



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:24.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009