![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
En ny uppdaterad version av BHJ finns nu här:
http://www.stw.se/bhj.html Den viktigaste förändringen är att nu finns en industri även för virke från Hedeby såg i Bergaryd. Dessutom fungerar nu den som det var problem med i 1.0. Tidtabellen för persontrafiken är oförändrad. Både kartan och sessionen har samma KUID som tidigare så det är bara att installera den nya versionen över den gamla. Inga nya objekt behöver installeras. Här är alla förändringar: * Bergaryds Trävaror är en ny industri i Bergaryd som tar emot virke från sågen. * Bergaryds Spedition har nu en annan industrityp. Denna fungerar utan de problem som fanns i version 1.0. * Den västra infarten till bruket i Årsta är borttagen, mest för att undvika problem med AI-trafiken. Nu är det ett stickspår som det var tänkt från början. * Bredare och bättre anpassade plattformar på de flesta stationer. I synnerhet i Mellered där huvudspåret numera är spår 1. * Lite skog som var ivägen för Torvmossens lastkaj är avverkad. * 2 nya infartssignaler till Hedebo såg. Detta skall undvika störningar för förbipasserande tåg vid växling där. * Diverse småfel korrigerade, både på signaler och i landskapet. /Mats ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Junior Member
Reg.datum: Feb 2004
|
![]()
Hej
Jag installerat BHJ 1.1 Jag har också köpt cd med svenska tåg 2004 Jag har laddat ner allt jag har hittat men tydligen så fattas det en pryl i alla fall KIUD:36713:100542 Var får jag tag på den[8] |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Admin & STW-member
|
![]()
Detta är ett mindre fel i Trainz. KUID som den frågar efter är själva rutten. Eftersom rutten inte finns på downloadstation så känner den tydligen av det och "klagar"
Det är inte du som gjort något fel utan du kan lugnt köra vidare! ![]() ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Inte funderat på att ladda upp den där? Så fler kan njuta av det storverk ni har gjort? För jag tycker rutten är trevligt gjort.
/Blappe |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
|
![]()
För att korrigera lite
![]() Det TRS2004 säger är att något saknas från KUID:36713:100542 (vilket är rutten). Det är alltså inte detta KUID som saknas. Tyvärr säger TRS2004 inte vad. Det är troligvis någon liten sak som du missat ladda ner. Titta i denna tråden där det finns en lista på allt som ingår: http://msts.e-buzz.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8336 Eller, ännu enklare kör TrinzObjectz hos dig som visar exakt vad som saknas. TO finns här: http://www.tafweb.force9.co.uk/train...nzobjectz.html /Mats ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Ny tråd.
Har just öppnat en ny tråd under "General Trainz" kallad "Inga torvtransporter och missing assets". BHJ är en så "stor" rutt att den hör hemma där, och vi kan hjälpas åt att göra den bättre. LAn |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
!!! Varning till er som fotar i Stockholms T-bana | Kvarne | Off-topic | 44 | 2003-08-07 19:04 |
Konvertera från Trainz till MSTS, går det? | Pierre | Off-topic | 8 | 2003-03-04 23:18 |
Nu är min akt. färdig till JBJ | knasen | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 16 | 2003-01-31 14:05 |
Förslag till uppdaterad Winter land | Tomas | Landskapsdesign - Trainz | 3 | 2003-01-14 13:11 |
F-loket uppdaterad till UTC | emges | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-11-29 23:51 |