|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2004-04-23, 22:46 | #1 |
Medlem
|
NTB.....kommer INTE att öppna DANMARK
NTB är ett nytt företag i den virituella världen.
Ägaren av det nya bolaget är ledningen efter det sålda SGTK. NTB kommer att öppna banan Danmark. Trafiken på denna banan kommer att gå från Helsingborg genom Skåne land till Malmö. Över bron till Köpenhamn. Sedan stora delar av Själland på den danska sidan. Det är även linje över till Jyland och söder ut till Volingsborg. NTB och SVTTL kommer att under den närmsta tiden att utforma hur detta skall fungera. NTB har som målsättning att öpnna denna banan inom några veckor, närmare tidpunkt kommer att tillkännages så snart detta är beslutat. Vi tar naturligtvis emot era åsikter här i forumet. NTB. |
|
2004-04-24, 02:50 | #2 |
Senior Member
|
Swedish Train anmäler härmed sitt intresse att få trafikera DANMARK.
Finns några fler uppgifter om banan? Ex elpriser (Danmark har ju dyr el???), är banan elektrificerad förresten? Dubbelspår? Ungefärlig linjekarta? Etc... http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
2004-04-24, 13:09 | #3 |
Medlem
|
NTB och SVTTL har idag kommit överens om följande.
Dom bolag som idag finns på SVTTL kan även köra tåg i Danmark, med det bolag man har idag. För ekonomin enkelhet kommer det att vara samma pris på el och disel. Alla svenska diseltåg kommer att kunna köra i hela Danmark. NTB kommer att sköta handeln med dom danska tågen. Precis som SVTTL gör med dom svenska. NTB kommer nu att göra en sammanstälning på avstånd och dyligt av rutten. Det ska i sammband med SVTTL göras klart så trafik kan sättas igång, vilket är beräknat till V20-V21. Ntb kommer att inom en framtid ha en hemsida klar. |
2004-04-24, 13:59 | #4 |
Senior Member
|
OK, jag tolkar detta som att ni ännu inte har fastställt huruvida svenska ellok/elmotorvagnar kan köra i Danmark?
Personligen tycker jag att det vore bra om man försöker efterlikna verkligheten så långt det är möjligt, alltså att svenska ellok får problem i Danmark och vice versa. Dock vore det nog bra om första stationen i DANMARK (t ex Köpenhamn) kan trafikeras av svenska lok så att man har en möjlighet att "länka" sina egna turer i syfte att ge resenärerna en komplett resa. Var det tillräckligt otydligt [8] http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
2004-04-24, 16:26 | #5 |
Medlem
|
Kan svara på det direkt.....Svenska el tåg kan inte köra i danmark och vice versa.
Har funderingar just på att svenska eltåg till Köpenhamn oc Danska till Malmö. men det har inte fattas nått beslut om detta än. Men åter en gång Eltågen är för respektive land. NTB |
2004-04-24, 18:38 | #6 |
Medlem
|
NTB....infomerar.
Det är nu beslutat att när det gäller ELdrivna tåg, så kommer dom Svenska att få gå till Köpenhamn och dom Danska till Malmö. Sträckan i Sverige är nu uppmätt. Helsingborg till malmö, går via Kävlinge och Lund är 86 km. Det är dubbelspår utom på en 4 km lång sträcka innan Lund. Malmö till Köpenhamn är 33 km. Dubbelspår. Byte till danska singnaler och byte av körsida sker på den danska sidan efter tunnelen under en del av öresund, strax innan Kastrup. |
2004-04-24, 19:30 | #7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
|
Jag anmälde intresse för att köra till Köpenhamn när jag skulle starta med mitt tåg Västerköping-Mönchen GLadbach. Och sen så kan ju vissa svenska tåg gå över till dansk el. Det är ju tågen/loken: EG, X2, X2 Linx, X31 (Som ännu inte finns till msts). Men sen så har vi tänkt att anpassa våran Rc3 för trafik i Danmark så kommer vi att köra runt där.
Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB |
2004-04-24, 19:46 | #8 |
Medlem
|
Citat:
Tänk då på att ni måste instalera nödbromsblockering på lok+vagnar.. MVH Daniel VD för UBOPGE Turn on your headlights If you don't like what you see - Turn them off! |
2004-04-24, 20:07 | #9 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
|
Citat:
Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB |
2004-04-25, 02:23 | #10 |
Senior Member
|
Ska vi verkligen tillåta folk att bygga om sina tåg efter eget behag, det kommer att bli riktigt svårt att hålla reda på vilka tågset/lok som är anpassade för vad när företagen växer. Ponera att ett företag har 10 st Rc3 men att endast 2 är anpassade till danskt system. Efter ett tag när lok omplaceras etc blir det riktigt lurigt att hålla tungen i rätt mun. Vi har ju idag redan svårt att hålla reda på våra lokförare då dessa lånas hit och dit. Och vi minns väl alla problemen med att en del företag misstänktes fuska lite för ett tag sen när vi inte klart och tydligt redogjorde i mail till SVTTL vad vi hade hyrt (ett Rc blev ett Rc2 i dåliga tider och ett Rc6 i bra tider).
Personligen tycker jag att det bästa vore att göra som i verkligheten. Det vill säga dom tåg som är anpassade för danska systemet av någon verklig operatör även skall vara det i den virtuella världen och vice versa. "As real as it gets" är väl grundfilisofin? Men detta är ju mina personliga åsikter.... övertyga mig gärna om att motsatsen är bättre... http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
2004-04-25, 09:30 | #11 |
Medlem
|
I verkligheten går det att bygga om loken för 'tvåspänningsdrift' Borde naturligtvis även gå i vår värld men det kostar. Vad säger ni om 5 miljoner per ombyggt ellok?
Detta går då att hålla reda på i företagens kalkyl där man skriver upp vilka som är ombyggda. M v h /Pursche www.svttl.se |
2004-04-25, 09:35 | #12 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
|
Citat:
Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB |
|
2004-04-25, 10:33 | #13 |
Senior Member
|
Det var inte att det var svårt att hålla reda på hur många lok som var ombyggda som jag menade utan snarare var loken gick.
Så dyrt som möjligt anser jag [)] 5 mille som sedan följer prisindex? Och där ges ingen kredit? http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
2004-04-25, 11:25 | #14 |
Medlem
|
NTB kommer att ha dom Danska fordonen, på samma sätt som SVTTL har dom svenska.
När det gäller den danska sidan har NTB och DSB kommit överens om att NTB tar över allt som har med försäljning och uthyrning av dom Danska fordonen. Prislista som kommer att se ut som SVTTLs fordonsdata med priser kommer förhoppningsvis vara klar till sluttet av nästa helg. När det gäller ombyggnad av lok. Så går det säkert att genomföra, men det ska då ske genom SVTTL och borde kosta minst 5 miljoner om inte 10 miljoner. Har nu börjat att mäta upp den danska sidan. NTB kommer att söka efter trabsportör av S-togen, detta är ett tåg som går separat runt Köpenhamn och har egna stationer som övriga tåg inte kan stanna vid, ett separat system. |
2004-04-25, 16:54 | #15 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
|
Citat:
Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB |
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
"Cosmonova Trains" | Pson | Virtuella Tågbolag | 8 | 2004-06-07 02:08 |
Senaste nytt från verkstaden | tufftuff | 3D-design - Trainz | 87 | 2003-10-06 16:06 |
Tillåter inte MSTS action? | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2002-09-02 18:28 |
Går inte att komma in på Svenska 3D-tåg | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2002-08-22 23:52 |
XTracks eller inte | Banbyggarna | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2002-06-09 14:45 |