![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Jag håller på att bygga en rutt och har ett sidospår med men när jag ska växla in eller köra till det området blir det "Don't send"
![]() ![]() Basse --> |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Trevligt att du bygger i RE!
![]() Svårt att ge några tips om vad det kan vara för bekymmer, skulle behöva lite bättre bild och information om det aktuella sidospåret... Är det ett enkelspår som slutar i stoppbock, eller är det en mer komlext sidospår? Rundslinga? Lite mer info vore finfint! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Det är mer som en rundsling(ca 2-3km(spårväg)). Bara ena sidan har stopbock.. Den sidan som egentligen ska ha anknytning till den "större" banan. Kan det hjälpa om man kanske har anknytningen längre bort på ett annat ställe för denna slinga ligger i början av rutten. Aa lite mer bilder kommer strax. Vad för objekt kan vara för mycket för msts.. det är en sprillans bruk så jag tror inte att dator inte orkar.
//Basse ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Lite bilder då[
![]() Lindby ![]() Lindby brygga Skogstorp Samma ur annan vinkel[:I] Norrviken. Det är iprincip hela slingan.. ett litet gammaldags område innan de stora banbyggarna kom å börja bygga "stora" grejjor. Men annars får väll denna lilla slinga ligga vid sidan av å om man vill köra lite offpist kan man köra här ![]() //Basse |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hmm... Bilderna leder mig inte direkt till nån misstanke på nått som verkar skumt...
2 önskemål då... 1. gå in i aktivitetseditor o ta ett screenshot, så man kan se en överblick av spårplanen.. 2. Ta en backup och gör sedan en rebuild av rutten. prova igen hur det fungerar. Frågor: Har du satt signaler i rutten? De platforms och sidings du satt, se till så att de inte i någon del ligger på en växeldel. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Jag har backup... Jag har inte satt ut några signaler men en Siding satt nära en växel så den är flyttad... men har inte testat om det funkar.
så... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Oki, längst nere till höger ser det ut som om du har en vändslinga, där tror jag du har bekymmret...
Vändslingor kan man göra, men man måste se till att det genom växlar blir så att en path inte snurrar runt i en vändslinga och kommer tillbaka i sig själv... Pröva att bryta upp vändslingan (om jag ser korrekt...) och prova därefter... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Ok det löste sig... Men det var konstigt för den vändslingan hade jag inte när problemet först kom... Minnet är inte det bästa(den kan vart där)... Tack så mycket
![]() 2. Fråga. Hur ska jag då göra en vändslinga så path ändå kan funka?? för jag vill ha att t.ex. Y7 ska kunna åka runt utan att behöva backa? //Basse |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
|
![]()
Man kan lägga in säkerhetsväxel och se till att den raka delen slutar i en stoppbock... Det viktiga är att en path inte får träffa sig själv, så att säga... Säkerhetsspår fångar upp dessa och räddar situatioen...
Om du har KMJ, så finns det en vändslinga där som du kan studera och den har så att säga på två ställen (i version KMJ v3) dels ett säkerhetspår och dels att en annan linje sticker iväg... Det är en brist i MSTS att den inte hanterar sådana här situationer, men järnvägsmässigt går det ganska bra att lösa det på dessa sätt, i spårvagnsfall blir det ju inte riktigt lika vertklighetstroget, eftersom det där ofta finns rena vändslingor... Hoppas du hittar en bra lösning och att detta ger upphov till ideer.. Lycka till! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
oki! Får se hur det blir med den delen... Nu har jag inte studerat kmj så mycket men ska göra det.. Jag kanske nöjer mig med ett spår... Annars har jag en annan lösning som kanske funkar som jag ska testa senare... Jag är inte så vidare bra på route buildning än men det tar sig.. bättre för var dag
![]() Sittar här och läser på forumet varje dag så visst lär man sig mer. Kommer med mer bilder när jag kommit längre ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
|
![]()
Lycka till o dra dig inte för att fråga!
Alltid trevligt med nya byggare! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Loket ville inte växla... | tjalle | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2003-07-12 11:34 |
Växla malmvagnar med T44 | Dson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 5 | 2002-09-26 18:15 |