|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2004-07-02, 10:27 | #1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Elok utan kontaktledning. Stanna?
Har inte brytt mig så mycket om detta här tidigare. Finns det något sätt att förhindra ett ellok att gå ut på ett spår där kontaktledning saknas. Om det ändå skulle göra detta, så ska det bli strömlöst och bli stående precis som i verkligheten. Och att man blir tvungen att skicka dit en diesel för att få tillbaka det på rätt spår. Kanske redan finns något sätt att göra detta på, så att det inte bara fortsätter att köra på utan kontaktledning. Om inte, finns det någon möjlighet att göra en speciell trackmarker att sätta ut vid det växelspåret som blir strömlöst och skriva in vilka lok och motorvagnar som den ska reagera på och stoppa tåget. Om detta skulle gå. Finns det någon vänlig själ som skulle kunna fixa en sådan då tro? Själv vet jag inte hur man gör.
Bengan |
|
2004-07-02, 10:37 | #2 |
Admin & STW-member
|
Jag har sett en diskussion på aurans forum där en person jobbar just med ett sådant script/rules.
Än så länge finns inget släppt för allmäheten men det verkar vara på g iaf. http://forums.auran.com/TRS2004/foru...threadid=64006 ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
2004-07-02, 10:40 | #3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
Tackar för ett snabbt svar Fredrik. Skönt att höra att något likvärdigt är på gång.
Bengan |
2004-07-04, 22:54 | #4 |
Niträknare & STW-member
|
|
2004-07-04, 23:19 | #5 |
Lokförare
|
Precis...det brukar jag göra!...*hehe*...
Mvh//Christoffer...oxå lokförare! |
2004-07-04, 23:37 | #6 |
Niträknare & STW-member
|
Garv!! Är just hemma en sväng efter att ha haft 12 tonåringar på ett sommarläger i Malmköping och där gäller det att INTE köra ut på spår utan kontaktledning. Strömavtagaren brukar inte tycka om det och dessutom finns ju risken att man fastnar med bygeln i ett tvärstag. Att rikta en bygel tar ett antal timmar och att reparera kontaktledning är inte det lättaste heller.
Kul att se hur min 14 årige son använde sina kunskaper från MSTS och Trainz för att köra som en "riktig" förare på vagnar som är lite knepiga även för de av oss som kört där i 20 år eller mer. Det är ju ingen tvekan om att att man lär sig lite när man leker med MSTS Trainz och liknande spel Kenny |
2004-07-04, 23:53 | #7 |
Lokförare
|
Nää jag vet hur det är med sådant...*ehm*...inte för att jag gjort det själv...men jag har sett fordon som varit ute för sådant missöde...ingen kul syn...
Det är ju skönt att man iaf lär sig [u]något</u> när man sitter vid datorn!...*haha* Mvh//Christoffer....oxå lokförare! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Spår med och utan kontaktledning.... | Pierre | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 6 | 2005-08-13 14:14 |