Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-11-16, 18:28   #1
DJ Clinton
Medlem

Reg.datum: Feb 2003
Standard Lite kartor över Pierres rutter behövs!

Jag skulle behöva en karta över karta över Number One Tramroute som visar dess hållplatsnamn. Samt att jag har glömt bort vad sth är på linjerna. Skulle även vilja ha karta över SLT samt veta vad stationerna heter.

Tack på förhand!

/Mohammad, SVTTL

DJ Clinton besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-11-16, 19:05   #2
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Kartor som visar hållplatsnamn har jag för mig finns i rutterna!?????

Om det inte finns, kan du öppna rutten i Activity Editor. Välj File och New. Välj sedan rutten!

Klicka OK, när du får upp: New Activity. Nu ska du se hur linjerna går. Zoomar gör man, genom att hålla ner höger musknapp och röra musen fram och tillbaka. Du flyttar dig, genom att hålla in vänster musknapp och röra musen.

Ser du inga stationsnamn nu, går du på View och väljer Platforms och Platform names.

Egna kartor gör du genom att använda Print Screen knappen på skrivbordet och t.ex. Paint....

När du är nöjd avslutar du editorn. Spara inte!

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-11-16, 21:14   #3
DJ Clinton
Medlem

Reg.datum: Feb 2003
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Pierre

Kartor som visar hållplatsnamn har jag för mig finns i rutterna!?????

Om det inte finns, kan du öppna rutten i Activity Editor. Välj File och New. Välj sedan rutten!

Klicka OK, när du får upp: New Activity. Nu ska du se hur linjerna går. Zoomar gör man, genom att hålla ner höger musknapp och röra musen fram och tillbaka. Du flyttar dig, genom att hålla in vänster musknapp och röra musen.

Ser du inga stationsnamn nu, går du på View och väljer Platforms och Platform names.

Egna kartor gör du genom att använda Print Screen knappen på skrivbordet och t.ex. Paint....

När du är nöjd avslutar du editorn. Spara inte!

Jo det vet jag. Men det är som sagt känt sedan tidigare att det är i princip omöjligt att komma in på train-sim.com om man inte har Guldmedlemskap. Och sen så har jag inte MSTS installerat eftersom jag har för dålig dator för det.

/Mohammad, SVTTL

DJ Clinton besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-11-16, 23:21   #4
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Det här programmet är suveränt för aktivitetsmakare, står både stations och sidingsnamn, signalplaceringar mm:

http://msts.e-buzz.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=10299

Sth ser man inte, men om jag inte tror helt fel, så kommer det att bli implementerat det med, skaparen har stora planer för programmet.

/Mats A

Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-11-17, 00:04   #5
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

DJ Clinton: Ska försöka leta upp kartorna åt dig. Det kan dock ta ett tag. Jag har en jäkla massa MSTS-skivor att gå igenom.....

Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Dags att köpa in TRS2004! Lite info behövs! DJ Clinton Trainz - Allmänt om Trainz 8 2004-06-26 20:07

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:24.