![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
På tal om att det inte händer nått på tågsim-fronten...
![]() Här är en känd kandidat på kommande stimulans: http://www.gdaa.com.au/E3/railway.html TMTS är en annan, TA en tredje... Inget man får lägga vantarna på idag direkt o bygga i, men visst finns det ett ljus i mörkret... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tack Mazz för att du la ut den länken, jag missade den i mitt inlägg i en annan tråd.
I en tidigare Trainztråd så var ju frågan om man enkelt kunde ta bort sådant man tröttnat på och nu har ju Auran officiellt svarat att den funktionen kommer att vara med i TRS2006. Överhuvudtaget kommer nedladdning av objekt att ändras. Sen kan jag ju även här skriva att "nästnästa" version av Trainz (det blir väl först runt 2008) planeras att ha stöd för multiplayer. Som ni kanske förstår så är det ibland svårt för mig att hålla reda på sådant jag fått veta från Auran i förtroende och att sedan veta när Auran själva släppt informationen. Henk P (Trainz product manager) brukar ju skämta om att "det kan jag tala om men sen måste jag skjuta dig" när det gäller vissa saker. Sedan har jag skrivitunder ett avtal med Auran om att inte avslöja vissa saker och det gäller upp till 5 år efter en produkt är släppt. Så om ni undrar varför jag bara skriver allmänt om nyheter beror det på att jag kan dras inför svensk domstol om jag skriver för mycket.
Kenny Senast redigerad av Rc1166 den 2005-05-18 klockan 00:56. Anledning: Kom på lite till att skriva |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Om vi då lurar ut dig på slak lina...
![]() Vad är de stora skillnaderna på TRS2006 jämfört med TRS2004? (lovar o hälsa på dig, om du skulle få skaka galler pga för mycke info... ![]() (La den här tråden i "allmänt om tågsim", eftersom nya simulatorer oavsett märke är ju av allmänt intresse tänkte jag..) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Bilderna som visas där ser ju mest ut som TRS gör idag?
Gräset känns igen, fast jag undrar vilken fps man får med 100-tals utplacerade grästuvor? ![]() TRS2006 var väl tidigare kallad Enginers Edition och tänkt som en expansion? Så jag antar att själva grafikmotorn är samma och vi får vänta ett bra tag på riktiga skuggor, dynamiskt ljus, undergrowth osv. Den som lever får se ![]()
![]() |
#5 |
Niträknare & STW-member
|
![]()
Jag känner linan skaka under fötterna.
Det är många saker vi har testat och jag ska inte göra en lista här då något kan utgå i sista minuten. Det jag tror blir kvar är bättre "train dynamics" och ett lättare sätt att ha koll på nedladdade objekt. Jag tror inte jag sagt för mycket
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Trainz har sett likadant ut sedan den första versionen, var det möjligen år 2002 den första versionen kom? I sådant fall, av bilderna att döma på 2006 versionen har ju grafikutvecklingen stått stilla i fyra år.
![]()
![]() |
#7 |
Admin & STW-member
|
![]()
Det är samma grafikmotor ja (Auran JET) men jag antar också på det du säger att du aldrig har tagit dig tid att testa och det vad TRS2004 har att erbjuda med fungerande indutrier och möjligheten att skapa gods och passagerarflöden.
Att bara titta på bilder säger inte allt för i så fall skulle vi alla bli lurade gång på gång. Sedan tycker jag nog att spelet ser bättre ut idag än det gjorde när det kom. Något som gäller för MSTS också. Svaret på varför det ser bättre ut är ju att det finns gott om folk som har utvecklat snygga addons för respektive spel. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|