|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2014-09-18, 01:28 | #1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Banbyggarna visar tågsimulatorhobbyn på mj-hobbymässan 1-2 nov
Helgen 1-2 november är det MJHOBBYMÄSSAN i Älvsjö och där kommer Banbyggarna ställa ut och visa tågsimulatorhobbyn, visa publiken vad hobbyn är för något, vad gör man och hur fungerar det. Vi visar hobbyn sett från de olika simulatorfabrikaten och vi avser att ha separata datorer som visar respektive Trainz, Open Rails och DoveTails Simulator.
Fokus i presentationen är tänkt att vara mer på skapandet av de olika sakerna vi gör i simulatorerna och i andra hand på körningen. Kanske kan det även vara ett tillfälle där vi utövare träffas? Länk till mässans sida här: http://www.mjhobbymassan.se/ Banbyggarna genom Mazz |
|
2014-09-18, 01:53 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
Spännande! Ska helt klart försöka vara där då
2014-09-18, 09:45 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
Mycket intressant!
Troligen ses vi där...
2014-09-18, 11:44 | #4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
Jag kommer med stor sannorlikhet att närvara på hobbymässan och ser fram emot att se er där!
Då kommer jag förmodligen att stå i smalspårsfrämjandets monter om någon vill hälsa på. Hehe
2014-09-18, 14:44 | #5 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
Nu är jag nyfiken. Att delta i en mässa är krävande; massor av jobb, pengar går åt. Idén är strålande, men går den verkligen att genomföra? Har själv haft stor erfarenhet av mässor och utställningar och vet att det kostar på alla sätt och vis.
Men jösses va skoj det är. Ger energi ett år framåt. Nisse |
2014-09-18, 14:53 | #6 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Citat:
Jo annars har du har rätt i mycket. Själva deltagandet i mässan är dock klart. Mycket kommer vara datorbaserat, även presentationer. Dock kommer det göras en eller fler skyltar och där går det en peng helt klart. Massa med jobb... ja... har man tagit F* i båten, så är det väl bara att ro på då... Lite erfarenhet från tågsimulatordagen 2003 finns väl kvar även om åren gått.. Men att det alltid är mer jobb än man från början tror... ja, det skriver jag under på. Det glädjer mig mycket att det ger så mycket energi, det inspirerar, tack för dom orden! Senast redigerad av Mazz den 2014-09-18 klockan 14:55. |
|