|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2016-06-05, 18:58 | #1 |
Medlem
|
Tips med Gradient-verktyget!
Här ger jag er lite tips och tricks som kan komma till hjälp på ruttbygget relaterat till Gradients, Lutningar och backar.
Ta bort Gradient-pilar (Bild 1 & 2) Välj en gradient-pil genom att klicka på den. Den blir rödmarkerad. Tryck på DELETE-Knappen på ditt tagentbord så försvinner pilen. OBS! Funkar inte på Gradient-pilar som är på en Triangel eller vid spårets slut! Dock ibland kan det funka på dessa såväl som att inte funka på andra pilar. Du kan alltid ta bort en pil som du själv har lagt till av misstag! Mjuka lutningsförändringar (Bild 3-5) Hitta punkten där spetsen är. Sedan använder du markeringsverktyget och markerar en sträcka runt spetsen. Välj sedan "Smooth gradient" och spetsen blir avrundat, lite som på verkligheten. Inga mera spetsiga början och slut av backar!
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
|